محسن حاجی میرزایی عصر امروز در بدو ورود به خراسان شمالی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت سال تحصیلی آینده اظهار کرد: تاکنون پیش‌بینی مشخصی از وضعیت آغاز سال تحصیلی امکان‌پذیر نیست اما برای شرایط مختلف سال تحصیلی آماده هستیم.

وی با تشریح شرایط آغاز سال تحصیلی گفت: در صورت امکان حضور دانش آموزان به‌صورت عادی، حضور در بخشی از ایام سال، حضور محدود در کلاس‌ها و توزیع حضور دانش آموزان در ایام هفته ازجمله نحوه برگزاری کلاس‌ها است.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: در صورت حضور محدود در کلاس در بخشی از ایام سال، دروس حضوری و غیرحضوری تعیین‌شده، و در صورت توزیع دانش آموزان برای حضور در کلاس‌ها نیز نحوه تدریس حضوری و غیرحضوری پیش‌بینی‌شده است.

وی درباره تأکید بر توسعه ارزش‌های انقلاب در دروس کتب درسی نیز گفت: برخلاف برخی از اخبار درسی از کتاب‌های دانش آموزان حذف نشده زیرا آموزش پرورش مهد ارزش‌های دینی و انقلابی است.

حاجی میرزایی افزود: آموزش‌وپرورش سرشار از نیروهایی است که با تمام وجود برای احیای ارزش‌های اسلامی و انقلابی تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین مهم‌ترین مأموریت این وزارت خانه، تربیت انسان‌ها در ساحت‌های مختلف عبادی، اخلاقی علمی، فناوری، در سنین جوانی و نوجوانی است.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: مهم‌ترین کارکرد و مأموریت آموزش‌وپرورش آمادگی افراد برای دفاع از انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌ها و صیانت در برابر آسیب‌ها است و این نهاد از ابتدای انقلاب در تربیت نیروهای علاقه‌مند و وفادار به انقلاب زحمت‌کشیده است.

وی در انتها گفت: در پیش از انقلاب رویداد 13 آبان را دانش آموزان رقم‌ زده‌اند و در جنگ نیز دانش آموزان نقش آفرین بودند به‌نحوی‌که 36 هزار دانش‌آموز شهید و 4 هزار معلم شهید داریم و مطمئن باشید آموزش و پروش در جهت توسعه و تقویت آرمان‌های انقلاب قدم برمی‌دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.