محمد علی نجفی کارگردان سریال «سربداران»، درباره شخصیت هنری و اجتماعی زنده یاد محمد علی کشاورز گفت: اولین فیلمی که از او دیدم «خشت و آینه» بود. برای «سربداران» از ابتدا به او  به عنوان یکی از بازیگران اصلی فکر می‌کردیم. او در این سریال یکی از نقش‌های اساسی را ایفا کرد. دیگر نقش‌های اصلی را هم بازیگران حرفه‌ای ایفا کردند و خوشحالم در این اثر با بزرگان کار کردم. برایم کار کردن با عزیزانی چون مرحوم کشاورز باعث افتخار بود؛ چون برای آن‌ها هنر و شغلشان ارزشمند بود و به آن باور داشتند و همیشه شرافتمندانه کار می‌کردند.

او افزود: طی همکاری که با کشاورز داشتم، اخلاق حرفه‌ای را از او آموختم. از ویژگی‌های اساسی یک هنرمند وقت شناسی و تمرکز است که کشاورز به شدت به این موضوع مقید بود. او همه توانش را  به کار می‌گرفت و در پشت صحنه هم عالی و درجه یک بود.

این کارگردان ادامه داد: بسیار متاسفم که جامعه هنری کشورمان کشاورز را از دست داد. فکر می‌کنم جامعه و مردم هنردوست ما قدرشناس هستند؛ هر نقشی که کشاورز بازی کرد، بر مخاطب تاثیر بالایی داشت و همه دوستش داشتند. هیچ وقت فراموش نمی‌کنم، فردای شبی که صحنه اعدام او در «سربداران» پخش شد، برخی با من تماس گرفتند و گفتند با دیدن آن صحنه، گریه کرده و تحت تاثیر قرار گرفته اند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا خیلی‌ها معتقدند این نسل بازیگری دیگر تکرار نمی‌شود، بیان کرد: بررسی این موضوع بسیار مفصل است و در این فرصت کوتاه نمی‌توان به آن پرداخت؛ اما به طور خلاصه می‌توان گفت که این دست هنرمندان برای حرفه خود ارزش قائل می‌شدند. همواره با عشق فعالیت می‌کردند و فقط به دستمزد فکر نمی‌کردند. آن‌ها اعتقاد نداشتند که هر کس دستمزد بیشتری بگیرد، نسبت به بقیه برتری دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.