رویترز گزارش داد، در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و نگرانی ها از موج دوم شیوع کرونا در پکن موجب سرازیر شدن سرمایه گذاران به سمت بازار طلا گشته است قیمت فلز زرد روز دوشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۷۳۳ دلار و ۶۹ سنت رسید. هفته گذشته قیمت طلا شاهد بیشترین رشد هفتگی از ماه آوریل تاکنون بود. قیمت فلز زرد برای تحویل در ماه اوت در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۱۶ درصد رشد به ۱۷۴۰ دلار رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب امروز ۰.۲ درصد افت کرد و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

پس از آنکه پکن طی هفته های متمادی شاهد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا نبود، اخیرا ده ها مورد جدید ابتلا به کرونا در این شهر مشاهده شده است که همگی با یک بازار عمده فروشی مواد غذایی مرتبط بوده اند. این موارد جدید نگرانی ها در مورد شیوع مجدد ویروس در پایتخت چین را افزایش داده است.

موارد جدید ابتلا و بستری در برخی ایالت های آمریکا از جمله فلوریدا و تگزاس به ارقام بی سابقه ای رسیده است.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با ۰.۱ درصد رشد به ۱۱۳۶.۲۲ تن رسید که نشان دهنده افزایش اقبال سرمایه گذاران به سمت بازار طلا بود.

در بازار فیزیکی، تقاضا برای طلا در هند هفته گذشته و با وجود بازگشایی طلا فروشی ها پایین بود. در بنگلادش دولت اقداماتی را به منظور حذف مالیات واردات طلا به اجرا گذاشته است.

قیمت فلز پالادیوم امروز به رقم ۱۹۱۷ دلار و ۹۰ سنت رسید و نقره نیز با ۰.۴ درصد رشد به ۱۷ دلار و ۵۲ سنت معامله شد. قیمت پلاتین هم با ۰.۸ درصد رشد به ۸۱۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.