رویترز گزارش داد، در حالی که تشدید اختلافات بین آمریکا و چین بر سر هنگ کنگ موجب نگرانی سرمایه گذاران شده و تقاضا برای خرید طلا را افزایش داده است قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود و در مسیر دومین رشد ماهانه متوالی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد رشد به ۱۷۱۹ دلار و ۷۷ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی و برای تحویل در ماه اوت نیز امروز با ۰.۱۶ درصد رشد به ۱۷۳۱ دلار رسید.

اما با توجه به کاهش محدودیت های اجتماعی در نقاط مختلف جهان که امیدها به ترمیم اقتصادی را افزایش داده قیمت طلا در طی هفته گذشته شاهد کاهش بوده و روز چهارشنبه نیز به پایین ترین رقم ۲ هفته اخیر رسید.

کامرون الکساندر تحلیلگر موسسه رفینیتیو در این باره گفت: «طلا همچنان تحت تاثیر دو عامل رشد مثبت اقتصادی و افزایش تنش های ژئوپلتیک بین آمریکا و چین بر سر هنگ کنگ قرار دارد.»

فعالان بازار اکنون در انتظار واکنش آمریکا به تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ در پارلمان چین هستند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که وعده واکنشی سخت را داده قرار است اواخر امروز کنفرانس خبری برگزار نماید.

تشدید تنش ها بین آمریکا و چین بار دیگر نگرانی ها از تعویق ترمیم رشد اقتصاد جهانی را افزایش داده و به افزایش ۲ درصدی قیمت طلا در ماه جاری میلادی کمک کرده است. بانک های مرکزی جهان در حال تزریق نقدینگی به بازارهای مالی کاهش نرخ بهره و افزایش عرضه پول هستند به این امید که تبعات کم سابقه بحران کرونا بر اقتصادهای ملی را کاهش دهند. این اقدامات به رشد تقاضا برای طلا و افزایش قیمت این فلز گرانبها کمک کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.