مدیر مسئول «دنیای اقتصاد»: هدف از افزایش صفحات، عمیق تر کردن نگاه فعالان بازار بورس است

علیرضا بختیاری مدیرمسئول روزنامه «دنیای اقتصاد» در بیان دلایل افزایش صفحات این روزنامه به شفقنا رسانه می گوید: بخشی از روزنامه دنیای اقتصاد به بازار سرمایه و بورس اختصاص دارد. طبیعتاً در حال حاضر این بازار گسترده شده و تعداد سرمایه گذارانی که وارد این بازار شده اند خیلی افزایش پیدا کرده است و لذا نیاز به تحلیل‌های مستند دارند. به همین دلیل در روزنامه دنیای اقتصاد سعی کردیم جداول بورسی و تحلیل ها را تقویت کنیم و روندهای بازار را توسعه دهیم. از طرفی از امروز دوباره این روزنامه در ۳۲ صفحه منتشر شد و عمده صفحاتی که به آن اضافه شد مربوط به بورس است.

مدیر مسئول «دنیای اقتصاد» می گوید: افزایش محتوا و صفحات دنیای اقتصاد در حوزه بازار سرمایه برای افزایش اطلاعات فعالان بازار بورس است تا تصمیمات منطقی تر و دوراندیشانه تری بگیرند و هشدارهای لازم به آن ها داده شود که یکباره دچار خسران زیاد نشوند. امید است که اینگونه بتوانیم نوع نگاه فعالان بازار بورس را به این بازار عمیق تر و کارشناسانه تر کنیم و میزان تصمیمات هیجانی را کاهش دهیم.

بختیاری با اشاره به لزوم توجه رسانه ها به نگاه تخصصی و تحلیلی در موضوعات می گوید: خلاء رویکرد تحلیلی در مطبوعات ما سبب از دست رفتن جذابیت برای مخاطب شده است و توجه به این رویکرد می تواند بخشی از جذابیت از دست رفته را به مطبوعات بازگرداند. چون با وجود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اگر مطبوعات رویکرد تحلیلی داشته باشند می توانند دوام بیاورند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.