مسعود مردانی عضو کمیته کشوری کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ریزش مو به عنوان یکی از علامت‌های بیماری کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر بیماری کرونا علائم و عوارض مختلفی دارد. متاسفانه بیشتر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از تغذیه مناسبی برخوردار نیستند و سوء تغذیه مشکلاتی مانند طولانی شدن میزان بستری بیماران بدحال در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به دنبال دارد.

فقر مواد معدنی باعث ریزش مو در مبتلایان به کرونا می‌شود

او ادامه داد: بدن بیماران کرونایی در دوران نقاهت به دلیل بی اشتهایی به میزان کافی املاح معدنی و مواد مغذی دریافت نمی‌کند که این موضوع باعث بروز فقر مواد معدنی مانند آهن می‌شود.

مردانی افزود: فقر مواد معدنی مختلف می‌تواند باعث بروز ریزش مو در افراد به مبتلا به کرونا شود.

او تاکید کرد: بیماران مبتلا به کرونا در دوران نقاهت دچار فقر آهن و سوء تغذیه می‌شوند که در نهایت باعث ریزش مو خواهد شد.

این عضو کمیته کشوری کرونا بیان کرد: در حال حاضر ما مرحله اول بیماری کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم و برخی از مناطق مانند استان خوزستان که هم‌اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند، استان‌هایی بودند که در هنگام شیوع بیماری در ماه‌های اسفند و فروردین کمترین  میزان موارد ابتلا به این بیماری را داشته‌اند.

مردانی یادآوری کرد: برگزاری مراسم‌های مختلف در مناطقی مانند استان خوزستان که در وضعیت قرمز قرار دارند باعث انتقال سریع بیماری کرونا می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.