به‌دنبال اعلام وضعیت هشدار در هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: نگرانی ما از جایی است که تخت‌های آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها کامل پر شود و در بندرعباس این اتفاق افتاده است. در کنار این اخبار براساس آخرین آمار روزانه ابتلا به کرونا در کشور از سوی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند. این رقم روز شنبه ۲ هزار و ۲۶۹ بیمار بود. همچنین روز گذشته ۷۲ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند.روز شنبه ۷۵ نفر در اثر ابتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست داده بودند.

 به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۲۸۱ نفر رسیده است. همچنین براساس گزارش وزارت بهداشت تاکنون ۱۳۴ هزار و ۳۴۹ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.از سوی دیگر روز گذشته محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در فاز سوم کنترل و مدیریت کرونا برای ما مهم است افرادی را که بیشتر در معرض خطر قرار دارند، زودتر شناسایی کرده و مورد مراقبت قرار دهیم و اجازه ندهیم که این افراد به فرم‌های شدید بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش آمار این است که ما افراد بدون علامت یا کم علامت را شناسایی و توصیه کردیم در منزل بمانند و مراقب باشند تا عفونت‌شان را به دیگران منتقل نکنند، گفت: اما افزایش بیماریابی، تنها علت افزایش موارد بیماری در کشور نیست. بعد از مدتی به تدریج بازگشایی‌ها آغاز شد که کمابیش در تمام دنیا اتفاق افتاده است. به گزارش «ایسنا» وی افزود: اگر لازم باشد، ما هم باید در تصمیمات‌مان تجدید نظر کرده و تصمیمات جدید بگیریم. گویا همچنین گفت: ما هنوز موج اول کرونا را در کشور تمام نکرده‌ایم که به سراغ موج‌های بعدی برویم.  گویا که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، درباره احتمال یک رقمی شدن مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا، گفت: خیلی بعید است که در آینده‌ای نزدیک منتظر باشیم که فوتی‌هایمان یک رقمی شود، اما باز هم هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.