به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین؛ آنه‌گرت کرامپ - کارن باوئر که علاوه بر سمت وزیر دفاع، رهبری حزب دمکرات مسیحی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را برعهده دارد، در یک نشست خبری افزود: ایالات متحده هنوز طرح هایش را در باره بیرون بردن نیروهایش از آلمان تائید نکرده و او در باره این گزارش ها بدون تائید واشنگتن، گمانه زنی نخواهد  کرد.

وزیر دفاع آلمان که کشورش از متحدان اروپایی واشنگتن محسوب می شود، حضور نیروهای ایالات متحده در آلمان را به نفع امنیت همه اعضا و متحدان سازمان پیمان آتلانیک شمالی (ناتو) و همچنین به نفع امنیت خود آمریکا دانست.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ارتش کشورش دستور داده است که ۹۵۰۰ نظامی خود را از خاک آلمان بیرون ببرد.

به گزارش رویترز، اکنون  ۳۴ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در آلمان حضور دارند که در پی اجرای دستور ترامپ، شمار این نیروها به ۲۵ هزار نفر کاهش می‌یابد.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت:  «مارک مایلی» رییس ستاد مشترک ارتش چندین ماه روی این طرح کار کرده و این اقدام، ارتباطی به تنش میان ترامپ و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ندارد.  

مرکل برنامه ترامپ را برای میزبانی نشست سران گروه هفت در ماه جاری میلادی (ژوئن) ناکام گذاشت.

یک مقام دیگر آمریکایی گفت که برخی نیروهایی که از آلمان خارج می‌شود به آمریکا باز خواهند گشت و برخی دیگر نیز به لهستان و سایر کشورهای متحد واشنگتن انتقال می یابند.

رویترز افزود: خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از آلمان که فصل دیگری از تنش میان ۲ کشور را نشان می‌دهد، احتمالاً اروپایی‌ها را نسبت به تعهدات نظامی واشنگتن در قبال متحدانش در این قاره،  نگران می‌کند.

ترامپ از هنگامی که بر سر کار آمده است دولت آلمان را برای افزایش بودجه نظامی، تحت فشار قرار داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.