به نوشته روزنامه دیلی میل، واشنگتن چند روز پس از متهم کردن هوآوی به سرقت مالکیت معنوی، به برلین برای دور کردن این شرکت چینی از شبکه‌ آن فشار وارد کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نسبت به شبکه ۵جی محتاط است اما انگلیس با گشایش بخش‌های غیر حساس شبکه خود به روی هوآوی موافقت کرده است.

هشدار آمریکا از سوی ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان مطرح شد. او نسبت به تشدید تنش‌ها میان آلمان و آمریکا بر سر رویکرد مرکل در پذیرش شرکتی که به گفته واشنگتن "اسب تروآ" سرویس‌های اطلاعاتی چین است، هشدار داد.     

وزارت دادگستری آمریکا پنج‌شنبه هوآوی را به سرقت مالکیت معنوی متهم کرد. منگ وانژو، مدیر اجرایی آن با دادگاه استرداد در کانادا روبروست و ممکن است او برای پاسخگویی به اتهامات کیفری که می‌تواند شامل تعامل‌های غیر قانونی باشد، به آمریکا فرستاده شود.

سفیر آمریکا در آلمان یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: ترامپ از ایر فورس وان با من تماس گرفته و مرا موظف کرد که شفاف اعلام کنم هر کشوری که استفاده از یک فروشنده ۵جی غیر قابل اعتماد را انتخاب کند، توانایی ما به اشتراک اطلاعاتی و اطلا‌ع‌رسانی در بالاترین سطوح را به خطر می‌اندازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.