به گزارش خبرگزاری رویترز، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری و در پاسخ به اتهام‌زنی‌های این سناتور آمریکایی به نام ریک اسکات، عنوان کرد: از آنجا که این قانونگذار مدعی شده اسناد و مدارک تلاش‌های چین برای خرابکاری در روند تولید واکسن کروناویروس را در اختیار دارد، پس لطفاً اجازه دهید او اسناد و مدارکش را ارائه کند. لازم نیست که خجالت بکشد!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و دیگر مقام‌های ارشد واشنگتن پیش‌تر بارها از مدیریت چین در قبال بحران شیوع کرونا انتقاد کرده‌اند؛ انتقادی که پکن آن را غیرموجه می‌داند.

چین نیز متقابلا به اتهام‌زنی‌های واشنگتن علیه خود در ارتباط با ویروس کووید-۱۹ تاخته و تأکید داشته که در قبال شیوع این بیماری، باز و شفاف عمل کرده است.

اسکات در جریان مصاحبه‌ای روز یکشنبه از مطرح کردن جزئیات اسناد و مدارک ادعایی خود امتناع کرد اما گفت که این اسناد و مدارک از سمت جامعه اطلاعاتی ارائه شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز گفت، تولید واکسن کووید-۱۹ یک رقابت دوجانبه نیست و پکن امیدوار است که آمریکا نیز همچون چین متعهد به ارائه رایگان هرگونه واکسن تولید شده برای کروناویروس به جهان شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.