در حالی که رژیم صهیونیستی در تلاش برای اجرای طرح اشغال بخش وسیعی از کرانه باختری است، برخی منابع دیپلماتیک غربی از آمادگی «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای سفر به اردن خبر دادند.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، به دلیل تنش به وجود آمده در روابط بین اردن و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پیش‌بینی می‌‌شود که گانتز مأموریت آرام‌سازی اوضاع با اردن و رفع نگرانی‌های این کشور را بر عهده بگیرد.

در پی اعلام تصمیم تل‌آویو برای اجرای طرح اشغال بخش وسیعی از کرانه باختری، اردن تأکید کرده که اجرای این طرح به تضعیف توافقنامه صلح وادی عربه امضا شده با رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

پیشتر «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن این طرح رژیم صهیونیستی را فاجعه‌بار توصیف کرده بود که به نابودی روند صلح منجر خواهد شد.

در همین ارتباط برخی منابع دیپلماتیک غربی گزارش دادند که پس از تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، احتمالا نخستین مأموریت گانتز سفر به اردن برای رفع نگرانی‌های این کشور باشد.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی با توافق بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود و بنی گانتز رئیس حزب «آبی-سفید» تشکیل شده که اساس این توافق الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری است، امری که اجرای آن باعث تنش‌های شدید در منطقه و فلسطین خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.