مایک پمپئو وزیر خارجه جنگ سالار آمریکا اولین نفری بود که  از بازگرداندن اقدامات مقابله‌ای FATF علیه ایران استقبال کرد و یک بیانیه هم در همین ارتباط صادرکرد.

او در بیانیه اش از درخواست اف ای تی اف، از تمامی حوزه های قضایی بخاطر اتخاذ سریع اقدامات بزعم وی موثر در مقابله با آنچه حفاظت از سیستم مالی بین المللی نسبت به تهدیدات تامین مالی تروریسم از سوی ایران خواند، تشکر کرد.

وزیر خارجه تندرو آمریکا همچنین گفته که ایران باید پیامدهای عدم تصویب پالرمو و کنوانسیون تامین مالی تروریسم را متحمل شود.

بعد از پمپئو ، جان بولتن مشاور سابق امنیت ملی در دولت ترامپ در توئیتی ذوق زدگی خود را به نمایش گذاشت. این شخصیت به شدت ضد ایرانی که سال هاست با گروه های تجزیه طلب و تروریستی مانند منافقین، روابط پنهانی و آشکار دارد، نوشت از اینکه FATF برای بانک‌ها و شرکت های معامله‌گر با ایران محدودیت‌های مالی سخت‌گیرانه تر وضع کرد، خیلی خوشحالم.

بولتون ابراز عقیده کرده که این اقدام برای ایرانی ها در حد کره شمالی ایجاد محدودیت می کند و زمانی این فشار حداکثری موثر می افتد که بطور کامل انجام شود.

تد کروز» سناتور تندروی جمهوری‌خواه، از جمله تندروترین شخصیت های سیاسی ضد ایرانی آمریکا نیز ضمن استقبال از کارگروه اقدام مالی در قرار دادن ایران در لیست سیاه، خواستار تحریم کل سیستم مالی ایران شد.

کروز گفت: همه بخش‌های مالی ایران را باید تحریم کنیم.

البته خوشحالی جمعی دیگر از سناتورها، مقام ها و شخصیت های آمریکایی، سعودی و نیز رژیم صهیونیستی را هم به این لیست باید اضافه کرد، همانها که سال هاست سرگرم طراحی و لابی برای وضع تحریم های سخت و شکننده علیه ایران بوده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.