پرویز فلاحی‌پور پیرامون کشتار وحشیانه «جورج فلوید» توسط پلیس آمریکا و افزایش درگیری‌های شدید طی دو هفته اخیر در شهرهای مختلف آمریکا گفت: خشونت علیه سیاه پوستان در آمریکا اتفاق تازه‌ای نیست و متاسفانه این قتل که طی چند روز اخیر رخ داده اولین و آخرین حرکت نژادپرستانه پلیس آمریکا نیست و نخواهد بود، خود من طی این سالها شاهد بودم که پلیس آمریکا بارها با سیاه پوستان برخوردهای خشونت آمیز داشته و افراد زیادی را به قتل رسانده است. 

وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه برخوردهای خشونت بار پلیس آمریکا نسبت به مهاجرین و مخصوصا سیاه پوست‌ها همیشه وجود داشته و به نظر من دولت آمریکا باید فکری به حال نژادپرستی موجود در این کشور بکند، زیرا در قرن حاضر این رفتار دیگر قابل تحمل نیست. 

بازیگر سریال «شهرزاد» با اشاره به شعار همیشگی حقوق بشر آمریکایی اضافه کرد: دولت آمریکا همیشه خود را پیشرو در حقوق بشر می‌داند و این کشور را مهد آزادی قلمداد می‌کند در صورتی که به هیچ وجه این طور نیست، من به واقع با شنیدن خبر کشته شدن جورج فلوید شوکه شدم و نمی‌دانم برای از بین بردن این رفتار وحشیانه چه باید کرد. 

وی با اشاره به اعتراضات مردمی در کشور آمریکا نسبت به این حرکت نژادپرستانه اذعان کرد: مردم آمریکا این بار کوتاه نمی‌آیند، این نوع از حرکات برای بار اول نیست که در این کشور رخ می‌دهد اما من فکر می‌کنم دولت آمریکا این بار نمی‌تواند به این راحتی از این قتل قسر در برود. اعتراضات اخیر مردم آمریکا نسبت به این اتفاق مثل دفعات پیش نیست و بعید می دانم به همین سادگی از حرف خود کوتاه بیایند. 

بازیگر سریال «کهنه سرباز» درباره سکوت برخی هنرمندان داخلی نسبت به قتل نژادپرستانه جورج فلوید اظهار کرد: از نظر من هنرمندان باید نسبت به چنین اتفاقاتی موضع بگیرند، حال برخی هنرمندان خودشان را از فضای مجازی دور کرده اند، اما برخی که همیشه در فضای مجازی در مورد مسائل مختلف اظهار نظر می کنند نباید در قبال این قبیل اتفاق سکوت کنند.

فلاحی پور در همین راستا خاطرنشان کرد: شخص من در فضای مجازی فعال نیستم اما به شخصه تماما این حرکت نژادپرستانه را محکوم می کنم، این اتفاق در هر جای دنیا رخ دهد عملی ناپسند و رد شده است، پس به عنوان یک هنرمند وظیفه دارم که واکنشم را نسبت به آن نشان دهم. زیرا ظلمی که امروز به مردم آمریکا می‌شود تحمل کردنی نیست و باید در برابر آن ایستاد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.