«باد عقربه‌ها را جابه‌جا می‌کند» عنوان تازه‌ترین اثر سهراب پرواز، شاعر و عکاس است که به زودی توسط نشر پرگار منتشر خواهد شد.

این کتاب مجموعه‌ای از عکس‌های روایی پرواز در طی این سال‌هاست که به همراه روایت‌هایی در قالب متن بر عکس‌ به نگارش درآمده است. در آرایش این اثر استقلال متن‌ها و عکس‌ها در حالیکه با یکدیگر مرتبط هستند، حفظ شده است.

در بخشی از «باد عقربه‌ها را جابه‌جا می‌کند» می‌خوانیم: «ساعت دیواری می‌گوید درمان بعضی از دردها همان علت درد است و فاخته‌ای روی پشت بام روبه‌رو به تایید حرف ساعت چند مرتبه سرش را تکان می‌دهد

اما به دور از چشم همه پرده‌ای که رویِ لبه‌ی پنجره‌ی آشپزخانه لم داده است یک لحظه سرش را بالا می‌اندازد و چشمک می‌زند که به این حرف‌ها گوش نکن و باد شروع به نوشتن می‌کند

این شروعی از یک نامه‌ی بلند است

برای دوستی که نمی‌شناسمش

برای دوستی که اوست برای دوستی که تو هستی برای دوستی که اگر نشانی از او داشتم هرگز این نامه‌ها را عمومی نمی‌کردم.»

ترجمه متون این کتاب به زبان انگلیسی را آرمین بی‌نظیر برعهده داشته که با طراحی و صفحه‌آرایی متفاوت و جدید علیرضا عسکری‌فر در کتاب جایگذاری شده است.

عکس‌های منتشر شده در «باد عقربه‌ها را جا به جا می‌کند» پیش از این در ‌نمایشگاه انفرادی پرواز در گالری گلستان و گالری گذار اصفهان به ‌نمایش در آمده است.

طبق اعلام ناشر به دلیل شرایط حاکم بر جامعه و وضعیت موجود که همگان از آن آگاه هستند؛ توزیع و پخش این کتاب در حال حاضر از طریق شبکه‌های مجازی صورت می‌گیرد.

«باد عقربه‌ها را جابه‌جا می‌کند» در ۹۰ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۶۰ هزار تومان تا پیش از پایان بهار در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.