به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا روز پنجشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری تشکیل جلسه داد و چند موضوع در زمینه بازگشایی فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی برای تصمیم‌گیری در جلسه ستاد ملی مطرح شد.

رییس جمهوری در این جلسه بر لزوم نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از جانب دستگاه‌ها و همه مردم تاکید و با اشاره به نامشخص بودن شرایط ویروس کووید ۱۹ در آینده تصریح کرد: حفظ سلامت مردم و همه آحاد جامعه برای دولت اولویت اساسی است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا ضمن انجام فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی تامین سلامت مردم نیز مورد توجه خاص قرار گیرد. حجت الاسلام روحانی گفت: جامعه باید باور داشته باشد که آینده ویروس کرونا نامشخص است بنابراین مردم باید زندگی خود را با این ویروس در هر شرایطی سازگار کنند.

در این جلسه «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور به ویژه استان‌هایی که در هفته‌های اخیر روند شیوع بیماری در آنها افزایشی بوده است، ارائه کرد و با تاکید بر لزوم رعایت هر چه دقیق‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی از جانب مردم در این استان‌ها گفت: صحن‌های مطهر باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی توسط متولیان آستان‌های مقدس بازگشایی شوند. همچنین در این نشست مقرر شد گروه مشترکی از نمایندگان استانداری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر روند اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل دقیق، موثر و سازنده نظارت کنند.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا امروز پنجشنبه ۱۵ خردادماه،  ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸۰۷۱ نفر رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.