علی محمودیان با اشاره به طرح دوگانه سوز کردن خودروهای ناوگان عمومی اظهار کرد: در مرحله اول تاکسی‌های مسافربری و وانت بار برای گاز سوز کردن این خودروها در اولویت قرار گرفته اند و در فاز دوم خودروهای مسافربری شخصی مانند تاکسی‌های اینترنتی نیز تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته تصریح کرد: هدف از اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروها، صرفه جویی در مصرف بنزین و استفاده از فرآورده‌های نفتی و مشتقات آن در چرخه سوخت رسانی است.

وی افزود: تفاوت ۵ برابری قیمت بنزین و گاز می‌تواند مشوق مناسبی برای استفاده از سوخت گاز در کشور باشد و از سوی دیگر هزینه سوخت در سبد اقتصادی خانوار را کاهش دهد.

محمودیان اظهار کرد: افزایش سهم گاز در سبد سوختی کشور در راستای برنامه ششم توسعه مبنی بر جلوگیری از خام فروشی است و دست دولت را برای صادرات بنزین و فرآورده‌های نفتی باز نگه می‌دارد.

رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته عنوان کرد: تاکنون نزدیک به ۲ هزار خودرو مشمول این طرح به صورت رایگان دوگانه سوز شده و این فرایند که از اوایل خرداد ماه آغاز شده در ماه‌های آینده سیر صعودی خواهد داشت.

وی افزود: از زمان سهمیه بندی بنزین با افزایش تقاضا برای دوگانه سوز کردن خودرو، بالغ بر ۳۰ هزار خودرو شخصی در واحدهای مجاز دوگانه سوز شدند.

محمودیان با بیان اینکه نزدیک به ۶۰۰ هزار خودرو از سوخت LPG استفاده می‌کنند، عنوان کرد: بنا به آمارهای اعلام شده ۸۵ درصد کپسول‌های گاز خانگی در مخازن خودروهایی با سوخت LPG استفاده می‌شود، اما استفاده از این سوخت سیاست وزارت نفت نیست و در صورت تغییر رویکرد نحوه سوخت رسانی و جایگاه‌های مورد نیاز اعلام شود.

رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته بیان کرد: با ثبت نام در سامانه دوگانه سوز کردن رایگان خودرو و پایش اطلاعات و معرفی خودرو به کارگاه‌های مجاز و نصب تجهیزات ظرف کمتر از یک هفته خودرو دوگانه سوز خواهد شد.

به گفته وی؛ دوگانه سوز کردن خودرو در کارگاه نیز کمتر از یک روز زمان نیاز دارد.

محمودیان بیان کرد: دوگانه سوز کردن خودروهای شخصی نیز در کارگاه‌های مجاز در کمتر از یک ماه صورت خواهد گرفت و مالکان خودرو پس از انجام آن باید از واحدهای مجاز درخواست صدور گواهی سلامت سیستم سوخت رسانی را ارائه دهد.

به گفته وی؛ این گواهی سلامت مزایایی از قبیل بیمه، گارانتی قطعات و خدمات پس از فروش را دارد.

رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته تصریح کرد: پس از دریافت گواهی سلامت می‌تواند با استعلام شماره سریال درج شده در آن، اصالت گواهی را از طریق سامانه استعلام کنند.

وی افزود: طبق مصوبه دولت در راستای هوشمندسازی جایگاه‌های سوخت از تاریخ یک اسفند ۹۹ خودروهای دوگانه سوزی که گواهی سلامت ندارند، اجازه سوخت گیری نخواهند داشت.

محمودیان در پایان گفت: خودروهای که به صورت کارخانه‌ای دوگانه سوز شدند، نیازمند دریافت کارت معاینه فنی هستند، اما خودروهایی که از سوی مالکان دوگانه سوز شدند نیاز به گواهی سلامت سوخت رسانی دارند که می‌تواند از طریق مراجعه به واحدهای مجاز نسبت به دریافت این گواهی اقدام کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.