بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۱۷۴۱ دلار و ۶۱ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۵۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گفته مایکل کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس، در حال حاضر به نظر می‌رسد نگرانی‌ها نسبت به ناآرامی در آمریکا روی جو بازار تاثیر منفی گذاشته است و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی میان آمریکا و چین هم از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

معترضان در پی مرگ یک سیاه پوست در بازداشت پلیس آمریکا، به خیابان‌ها ریختند و موج اعتراضات، شکاف سیاسی و نژادی عمیقی در این کشور ایجاد کرده است.

جمعیت فشرده در خیابان‌ها و معترضانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، نگرانیها را نسبت به تشدید شیوع بیماری کووید ۱۹ که تاکنون جان بیش از ۱۰۱ هزار آمریکایی را گرفته، برانگیخته است.

در این بین در آسیا، مطبوعات دولتی چین و دولت هنگ کنگ به وعده دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای پایان دادن به جایگاه ویژه هنگ کنگ در صورت تصویب قوانین امنیت ملی جدید چین برای این منطقه به شدت اعتراض کردند.

طلا در شرایط ابهامات سیاسی و مالی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل می‌شود. موجودی طلای اس پی دی آر گلد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۱۲۳.۱۴ تن افزایش یافت که بالاترین میزان در هفت سال اخیر بود.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد، افت ۰.۳ درصدی شاخص دلار در برابر ارزهای رقیب بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۲.۵ درصد افزایش، به ۱۸ دلار و ۲۹ سنت صعود کرد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰۹ درصد افزایش، به ۱۹۶۱ دلار و ۵۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۸۴۱ دلار و ۳۷ سنت ایستاد. بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۱۷ دلار و ۳۴ سنت معامله شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.