بر این اساس، ترامپ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: هم اکنون باید قانون و نظم در فیلادلفیا برقرار شود! معترضان فروشگاه‌ها را غارت می‌کنند. همچون شب گذشته در مینیاپولیس که (به لطف دونالد ترامپ) با گارد ملی برای مداخله تماس گرفتند، شما هم با گارد بزرگ ملی ما تماس بگیرید.

وی در ادامه با طعنه به رقیب دموکرات انتخابات آتی ریاست جمهوری نوشت: آیا این چیزی است که رای دهندگان به جو بایدن خواب آلود می‌خواهند!

ترامپ پیش‌تر با ارازل و اوباش خواندن معترضان مدعی شد ۸۰ درصد اغتشاشگران از خارج از ایالت مینه سوتا آمده اند. ادعایی که خیلی زود با استناد به گزارش زندان های این ایالت از معترضان بازداشتی تکذیب شد.

اظهارات ترامپ در روزهای اخیر با انتقادات بسیاری همراه شده و بسیاری او را به تهییج خشونت علیه معترضان و تهدید آنها متهم می‌کنند. شهردار آتلانتا، که شهر او نیز درگیر اعتراضات و ناآرامی‌ها در واکنش به قتل بیرحمانه یک مرد سیاه‌پوست به دست پلیس است، در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت ترامپ با اظهارات و توئیت‌هایش آتش اعتراضات را شعله‌ورتر می‌کند و از او خواست تا سکوت اختیار کند.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

با گذشت چند روز از قتل جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، ایالت‌های مختلف این کشور صحنه تظاهرات به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.