عادل رنجی در جمع خبرنگاران، از ساخت و تولید دستگاه ضد کرونا توسط یک شرکت دانش بنیان در شهرستان رودسر خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا، تولید محصولات مقابله با کرونا در دستور کار شرکت های دانش بنیان شهرستان رودسر قرار گرفت و یکی از شرکت های مستقر موفق شد برای اولین بار دستگاه ضدعفونی هوا و سطوح را تولید کند.

وی با بیان اینکه دستگاه تولید شده با فناوری پلاسمای اکسیژن کار می کند و ویروس ها، باکتری ها، مخمرها و قارچ های سطح و هوا را از بین می برد، خاطرنشان کرد: دستگاه مراحل دریافت تاییدیه و استانداردهای مورد نیاز خود را در دوره بحران کرونا گذراند و توانست تاییدیه لازم از آزمایشگاه رفرانس(مرجع) علوم پزشکی برای کرونا ویروس و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه برای آنفولانزا را اخذ کند.

رئیس پارک علم و فناوری شهرستان با اشاره به حمایت از تولید انبوه این محصول، تصریح کرد: این شرکت دانش بنیان موفق به تولید ۶۰۰ دستگاه از مدل های مختلف و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و اماکن خصوصی شد.

رنجی اضافه کرد: اولین آمبولانس اورژانس ۱۱۵ کشور در رودسر و املش، آزمایشگاه مرجع علوم پزشکی گیلان، بیمارستان های رودسر، املش، رامسر و بویین زهرا و بیمارستان بین المللی میلاد ارومیه، مساجد، کتابخانه ها، ترمینال های مسافربری، فروشگاه ها، منازل، شهرداری ها، مجموعه های ورزشی در سطح کشور و بزرگترین کارخانه تولید چای خاورمیانه از جمله مراکزی بودند که با دستگاه ضد کرونا شرکت دانش بنیان «راهبران توسعه پارسی گیل» تجهیز شده اند.

وی با اشاره به شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب «جهش تولید» نامگذاری شده است، عنوان کرد: تمام تلاش خود را با تکیه بر توان شرکت های دانش بنیان و فناور به کار خواهیم بست.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در جریان سفر سه روزه خود به گیلان و حضور در شهرستان رودسر، با اعضای شرکت تولیدکننده دستگاه ضدعفونی کننده هوا و سطوح با قابلیت از بین برندگی کروناویروس دیدار کرد و گفت: تلاش جوانان فعال در شرکت های دانش بنیان قابل تقدیر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: این سازمان آمادگی حمایت از شرکت های دانش بنیان را دارد و طی سالیان گذشته اعتبارات خوبی نیز در راستای حمایت از شرکت ها اختصاص داده شده است.

ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز، ضمن ارج نهادن به فعالیت های پارک علم و فناوری گیلان بر حمایت از فعالیت های پارک علم و فناوری استان تاکید و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های لازم در راستای حمایت از طرح های دانش بنیان با موضوع کرونا در دستور کار بوده و تلاش می شود این حمایت ها در راستای نامگذاری سال «جهش تولید» رقم بخورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.