به گزارش روابط‌عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری، دکتر مهدی کشمیری افزود: اگر تهران را به‌واسطه بزرگی و بازیگران متنوعی که در عرصه فناوری دارد کنار بگذاریم، باید گفت بازیگر اصلی حوزه نوآوری و فناوری در استان‌ها، پارک‌های علم و فناوری هستند. در ماجرای کرونا هم همین طور است؛ یعنی اگر شما به استان‌ها رجوع و درباره مجموعه فعالیت‌های فناورانه آنها درباره کرونا بررسی کنید، می‌بینید عمده فعالیت‌ها در این عرصه در پارک‌های علم و فناوری شکل گرفته است. کشمیری تاکید کرد: وظیفه اصلی پارک‌های علم و فناوری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و کمک به آنها برای تجاری‌سازی محصولاتشان است. 

عضو هیات‌عامل صندوق نوآوری و شکوفایی درباره تعداد پارک‌های علم و فناوری فعال در کشور یادآور شد: درحال‌حاضر حدود 45 پارک علم و فناوری در کشور داریم که بخشی از آنها پارک‌های استانی هستند. تعدادی از این پارک‌ها نیز وابسته به دانشگاه‌ها هستند. همچنین یک پارک وابسته به بخش‌خصوصی داریم و دو پارک نیز زیرنظر معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت هستند.قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در امور فناوری خاطرنشان کرد: سیاست ما این است که اگر تقاضایی برای تاسیس پارک در بخش‌های تخصصی ارائه می‌شود سریع در دستور کار قرار گیرد. پشتوانه اصلی این پارک‌های تخصصی نیز آن وزارتخانه یا بخش مربوطه خواهد بود. 

کشمیری درباره تعداد پارک‌های علم و فناوری فعال در کشور نیز گفت: امروز بیش از هشت هزار شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در پارک‌های علم و فناوری مستقر شده‌اند. حدود 60 هزار نفر نیز در این شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند. بین 10 تا 12 هزار میلیارد تومان هم گردش مالی این شرکت‌ها البته بنا به اظهار خود آنها است ولی برآورد بنده رقمی بیش از 15 هزار میلیارد تومان است. 

عضو هیات‌عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از راهبری و نظارت بر صندوق‌های پژوهش و فناوری در استان‌ها از طریق پارک‌های علم و فناوری انجام می‌شود، افزود: با تدبیری که در دوره جدید هیات‌عامل صندوق نوآوری اندیشیده شد و با استفاده از ظرفیت‌های کاری صندوق‌های پژوهش و فناوری، امکان سرویس‌دهی صندوق نوآوری به شرکت‌های فناور که لزوما مجوز دانش‌بنیان هم ندارند و در پارک‌ها مستقر هستند فراهم شد.