به گزارش شبکه گلوبال نیوز، مارک گارنو در کنفرانس ویدئویی طی گزارشی به دولت کانادا گفت: جعبه سیاه هنوز در ایران است و پیگیری را همچنان ادامه می‌دهیم. 

وی با اشاره به سخنان مقامات ایران مبنی بر تحویل جعبه سیاه گفت: تحویل جعبه سیاه همزمان با شروع ویروس همه‌گیر کرونا در ایران بود، و آن‌ها توضیح دادند که در آن زمان قادر به پرداختن به این موضوع نبوده‌اند. ما برای انتقال جعبه سیاه مطابق تعهدات خود تلاش خواهیم کرد. 

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در ۲۲ اسفند سال گذشته گفت: جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی در لابراتوار یکی از دو کشور اوکراین یا فرانسه بازخوانیخواهد شد. 

وی اظهار کرد: موضوع، بازخوانی جعبه سیاه هواپیمایی اوکراینی توسط نهاد بررسی سوانح هوایی ایران در لابراتوارهایی است که دارای شرایط فنی و همکاری مناسبی هستند. 

جعفرزاده با تاکید براین که شرایط همکاری هر دو لابراتوار دریافت شده است، گفت: در صورت رسیدن به توافق نهایی در خصوص جزییات همکاری‌ها، جعبه‌های سیاه در یکی از دو مرکز (فرانسه یا اوکراین) بازخوانی خواهد شد. 

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه سال جاری در حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.