به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تلاش این جمهوری‌خواهان با تصمیم وزارت دادگستری آمریکا که به پیگرد مایکل فلن، اولین مشاور امنیت ملی دولت ترامپ خاتمه داد، حمایت شد.

چنین رویکردی، مقام‌های سابق اجرای قانون آمریکا را به اعتراض به آن واداشت. آن‌ها تاکید دارند اصل موضوع نادیده گرفته شده و نگرانی‌های امنیت ملی مشروع که با اقدامات فلن ایجاد شده و تبعات دروغگویی او که خودش به آن‌ها اذعان دارد، تضعیف شده است.

رد اتهامات فلن در شرایطی اتفاق می‌افتد که ترامپ و متحدان جمهوری‌خواه او برای باز تعریف تحقیقات روسیه به عنوان توطئه "دولت عمیق" با هدف تخریب دولتش تلاش می‌کنند و همین امر زمینه‌ای برای انتقاد به مقام‌های کنونی و سابق دموکرات و رهبران اطلاعاتی می‌شود.

تازه‌ترین تحرک این گروه، چهارشنبه انجام شد. دو تن از منتقدان جمهوری‌خواه ضد تحقیقات روسیه، فهرست مقام‌هایی در دولت اوباما را که گفته می‌شود هویت فلن را از گزارش‌های اطلاعاتی سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ دریافت کرده‌اند، منتشر کردند. در میان آن‌ها، نام جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به چشم می‌خورد.  

معمولا اسامی آمریکایی‌ها در گزارش‌های اطلاعاتی پنهان یا حذف می‌شود و آن مقام‌هایی که بخواهند به اسامی دسترسی پیدا کنند، درخواستی ارائه می‌کنند تا اسامی برای آن‌ها نشان داده شود.

بایدن و دیگر مقام‌های اطلاعاتی آمریکا این مجوز را داشتند تا برای دریافت اسامی اقدام کنند. بنا بر اسناد دولت ترامپ، بایدن و دیگران از طریق کانال‌های مناسب به اسامی دسترسی پیدا کردند و مشخص شد که فرد مورد بحث که تماس‌هایی با سفیر وقت روسیه در آمریکا داشته و پیش از تحلیف ترامپ قوانین را نقض کرده است، مایکل فلن بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.