به گزارش پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری در باغ رُز کاخ سفید خطاب به فیلیپ راکر، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست عنوان کرد: شما می‌دانید که این جرم چیست. این جرم برای همه بسیار روشن و واضح است. همه آنچه شما باید انجام دهید این است روزنامه‌ها را البته به جز روزنامه خودتان بخوانید.

ترامپ روز دوشنبه از تحقیقات اف.بی.آی در خصوص ارتباطات کمپین انتخاباتی او با روسیه اظهار شکایت کرده و اوباما را مقصر این تحقیقات دانست که دو سال نخست ریاست جمهوری او را درگیر ساخت.

ترامپ از بعد از اقدام وزارت دادگستری آمریکا در رفع اتهامات علیه مایکل فلن، مشاور امنیت ملی اسبق دولتش، حملاتش را علیه پرونده تحقیقات مربوط به روسیه تشدید کرده است.

اوباما بر اساس گزارش رسانه‌ها روز جمعه در یک گفت‌وگوی تلفنی خصوصی گفته که در پی اتخاذ این تصمیم در قبال مایکل فلن، "حاکمیت قانون در معرض خطر قرار گرفته است".

او همچنین نحوه پاسخ‌دهی دولت ترامپ به بحران کروناویروس را یک "فاجعه پرآشوب تمام‌عیار" توصیف کرد.

ترامپ در پاسخ به افشای این اظهارات اوباما، چند توییت را در حمله به وی فرستاد. او در همین راستا اقدام به بازنشر توییت یک مفسر محافظه‌کار کرد که اوباما را متهم به استفاده از آخرین هفته‌هایش در ریاست جمهوری به منظور "حمله به مقام‌های دولت جدید بعد از وی و تخریب این دولت" کرده بود.

ترامپ نوشت: "این بزرگترین جرم سیاسی در تاریخ آمریکا تا به امروز محسوب می‌شود!"

ترامپ روز دوشنبه در پاسخ به درخواست برای نام بردن از این جرم تنها به گفتن لفظ "اوباماگیت" بسنده کرد.

او ادامه داد: اوباماگیت. این برای مدتی طولانی است که ادامه یافته است. این حتی از قبل از آنکه من به ریاست جمهوری آمریکا برسم ادامه داشته است. این یک فضاحت است که چنین اتفاقی افتاده است و اگر شما نگاهی به آنچه اتفاق افتاده و نگاهی به وضعیت حال حاضر و همه اطلاعاتی که دارند، منتشر می‌شوند، بیندازید، با توجه به آنچه من فهمیده‌ام این تنها ابتدای کار است.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: یک سری اتفاقات وحشتناک افتاده‌اند در حالی که نباید اجازه می‌دادیم این اتفاقات دوباره در کشور ما بیفتند. در هفته‌های آینده خواهید دید که چه اتفاقاتی در ادامه خواهند افتاد.

ترامپ و محافظه کاران از مدت‌ها پیش تاکید داشته‌اند که کمپین انتخاباتی وی به شکلی ناجوانمردانه از سوی مامورن دارای اغراض سیاسی در اف.بی.آی هدف قرار گرفته است. یک سری پیام‌های متنی که از سوی وزارت دادگستری آمریکا منتشر شدند نشان دادند برخی از ماموران دخیل در تحقیقات مربوط به روسیه با لحنی تند از ترامپ انتقاد کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.