آسوشیتدپرس گزارش داد، این لایحه به حمایت لیندسی گراهام، رئیس آتی کمیته قضایی سنا و سه عضو دیگر در روزهای آتی اعلام می‌شود. لایحه مشابهی هم ماه آوریل به تصویب رسید اما میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا با تاکید بر غیر ضروری بودن آن مخالفتش را اعلام کرد و اجازه داد تا لایحه باطل شود.

اما فشار بیشتری روی سناتورها خواهد بود چرا که کنگره کنونی اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را در دست دارند و لایحه مشابهی ارائه داده‌اند. گراهام از دوستان و متحدان رئیس‌جمهوری آمریکاست اما گهگاه به او هشدار می‌دهد تا در کار بازرس مولر دخالتی نکند. گراهام در بیانیه‌ای پیش از ارائه لایحه مذکور تاکید کرد: معتقدم این به نفع کشورمان باشد.

به اعتقاد گراهام و سناتور توماس تیلیس که دیگر حامی جمهوری‌خواه این لایحه است، دونالد ترامپ احتمالا به اخراج مولر اقدام نخواهد کرد. تیلیس در بیانیه‌ای گفت: من اعتقاد دارم که این لایحه دو حزبی، یک سیاست دولتی خوب با ارزش پایدار در سراسر دولت فعلی و دولت‌های آینده است.

این لایحه به بازرس ویژه اخراج شده اجازه می‌دهد تا ظرف ۱۰ روز خواستار بازنگری قضایی شود و طبق قانون موجود در وزارت دادگستری تاکید کند که یک بازرس ویژه را تنها با دلیلی قانع‌کننده می‌توان اخراج کرد. طبق آن همچنین کارکنان او اجازه دارند به کارشان ادامه دهند و حین بررسی پرونده اسناد حفظ می‌شود. دو سناتور دموکرات آمریکایی هم در بیانیه‌ای تاکید کردند: زمان آن فرا رسیده است که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان ایستادگی کرده و از اجرای قوانین در این کشور محافظت به عمل آورند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.