به گزارش رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه در پیامی در توئیتر از مردم خواست تا نسبت به خطرات ویروس کرونا هوشیار و مراقب باشند.

بر اساس این گزارش، پیام نخست وزیر انگلیس در شرایطی است که وی آماده شده است تا طرح و برنامه های دولت برای کاهش تدریجی محدودیت های قرنطینه ای را اعلام کند.

تصمیم دولت انگلیس برای تغییر شعار "در خانه بمانید" با انتقادات احزاب مخالف روبرو شده است، احزابی که شعار "همچنان مراقب و هوشیار باشید" مطرح شده از سوی جانسون را به شدت مبهم ارزیابی کرده‌اند.

جانسون در این پیام توئیتری افزود: همه برای کنترل این ویروس نقش مهمی دارند که باید ایفا کنند، از طریق هوشیار و مراقب بودن و پیروی از قوانین. از این طریق است که می توانیم به نجات جان مردم ادامه دهیم.

انگلیس با ثبت 31587 قربانی ناشی از ویروس کرونا، دومین آمار بالای فوتی های این بحران را در جهان پس از آمریکا دارد.

ساندی تایمز گزارش داده است که مشاوران علمی به دولت هشدار داده‌اند که اگر تدابیر و محدودیت های قرنطینه‌ای کاهش یابد، تعداد قربانیان به بیش از 100 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

رابرت جنریک وزیر مسکن انگلیس نیز یکشنبه در اظهاراتی گفت: دولت بریتانیا می خواهد اقتصاد را به صورت محتاطانه و آرام بازگشایی کند.

بر اساس این گزارش اظهارات وزیر مسکن انگلیس پیش از نطق تلویزیونی بوریس جانسون نخست وزیر درباره طرح دولت برای لغو برخی محدودیت های قرنطینه‌‍ای بوده است.

حدود 7 هفته از اعمال محدودیت های قرنطینه‌ای در انگلیس با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا گذشته است. اتخاذ تدابیر ویژه برای مقابله با شیوع این ویروس موجب تعطیلی بخش گسترده ای از فعالیت های اقتصادی در انگلیس شده است.

جنریک در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: پیام مربوط به باقی ماندن مردم در خانه ها اکنون باید به روز رسانی شود. ما باید یک پیام فراگیرتر و گسترده تر داشته باشیم زیرا می خواهیم اقتصاد و کشور را به طور آرام و محتاطانه بازگشایی کنیم.

وی افزود: هرگونه کاهش محدودیت های قرنطینه‌ای مشروط به این خواهد بود که بتوانیم ویروس کرونا را تحت کنترل داشته باشیم. اگر روند ابتلا به ویروس کرونا بار دیگر با افزایش روبرو شود، تدایر سختگیرانه و قرنطینه‌ای مجددا اعمال خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.