«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا گفت، دولت این کشور تأیید می‌کند که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی زنده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، پامپئو روز پنجشنبه در مصاحبه‌‌ای، در پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا آمریکا زنده بودن کیم را تأیید می‌کند، گفت : «آره، فکر می‌کنیم که او زنده است».

او توضیح بیشتری در این زمینه ارائه نکرد اما گفت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به او گفته است بر روی خلع سلاح اتمی کره شمالی متمرکز بماند.

پامپئو در این باره گفت: «قصد داریم هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا کره شمالی، هر کس که بر سر کار باشد، را متقاعد کنیم که برنامه هسته‌ای‌شان به نفع آن‌ها نیست. آن‌ها باید دست به خلع سلاح اتمی بزنند و باید بتوانیم انجام آن را تأیید کنیم. این چیزی است که برای امنیت مردم آمریکا اهمیت دارد و تنها نقطه تمرکز رئیس جمهور ترامپ درخصوص کره شمالی از زمان آغاز کارش است».

غیبت چند هفته‌ای غیبت کیم جونگ اون موجب شده بود گمانه‌زنی هایی در خصوص سلامت وی مطرح شود. با این حال وی روز اول ماه می (۱۲ اردیبهشت ماه) در صحت و سلامت کامل در ملاء‌ عام حاضر شد.

امروز (پنجشنبه) سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی با رد گمانه‌زنی‌ها در خصوص عمل جراحی قلب کیم جونگ اون اعلام کرد که «غیرعادی بودن وضعیت سلامت کیم جونگ اون غیرمنطقی و نامعقول است».

پیش از آن نیز دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرده بود که رهبر کره شمالی تحت عمل جراحی قرار نگرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.