به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، مارک روز سه شنبه در مصاحبه ای با موسسه بروکینگز تاکید کرد که به طور مرتب در جریان وضعیت آرایش نیروها و آمادگی آنها در شبه جزیره کره و خارج از آن قرار می گیرد.

وزیر دفاع آمریکا ابراز اطمینان کرد که نیروهای آمریکایی در کره جنوبی با وجود همه گیری کرونا در وضعیت آمادگی خوبی بسر می برند.

وی افزود: می توانم با اطمینان به شما بگویم که اگر قرار باشد در شبه جزیره کره همین امشب مبارزه کنیم برای این کار و نبرد در کنار متحد خود یعنی کره جنوبی آماده هستیم.

اسپر در اشاره ای تلویحی به برخی از تحولات منطقه از جمله آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی گفت: برای ما مهم است که جلوی رفتارهای بد را بگیریم و نتیجه اینکه باید همیشه آماده باشیم.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که نیروهای نظامی این کشور در شبه جزیره کره و همچنین تسلیحاتی چون بمب افکن ها،  جنگنده ها و نیروی دریایی در آمادگی و وضعیت مناسبی بسر می برند.

پس از جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ کره، آمریکا ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی خود را برای آنچه مقابله با حمله کره شمالی به کره جنوبی خواند در این کشور مستقر کرد آن جنگ با یک پیمان متارکه به پایان رسید ولی دو کره هنوز رژیم و معاهده صلح امضا نکرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.