کره جنوبی و آمریکا از برگزاری یک رزمایش هوایی مشترک خبر دادند.

 به نوشته خبرگزاری یونهاپ» در خبری در این زمینه نوشت، آمریکا و کره جنوبی در هشداری به کره شمالی قصد دارند یک رزمایش هوایی مشترک برگزار کنند.

این منبع خبری به جزئیات بیشتر از این رزمایش هوایی از جمله نوع و تعداد هواپیماهای حاضر هیچ اشاره‌ای نکرد.

خبرگزاری یونهاپ چندی قبل  از پرواز هوایپمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره در بحبوحه شایعات منتشر شده درباره وضعیت سلامتی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خبر داده بود.

هواپیمای RC-135W نیروی هوایی ارتش آمریکا  چهارشنبه  بر فراز آسمان کره جنوبی و در بالای استان «گیونگی» رصد و شناسایی شده است. پرواز این هواپیما با حضور هواپیمای نظارتی E8C نیروی هوایی و یک هواپیمای P-3C نیروی دریایی ارتش آمریکا همراه بوده است.

آمریکا در اقدامی که احتمالاً خشم کره شمالی را به همراه دارد، در روزهای گذشته چند فروند پهپاد «آر کیو گلوبال هاوک» خود را عازم کره جنوبی کرد.

به نوشته نشریه ژاپنی «دیپلمات» «هری هریس» سفیر ایالات متحده در کره جنوبی روز یکشنبه با انتشار تصاویری در توییتر از ورود چند پهپاد گلوبال هاوک به کره جنوبی خبر داد. این دیپلمات آمریکایی ارسال این پهپادهای تجسسی به کره جنوبی را روزی بزرگ برای ارتش این کشور برشمرد.

در حالی است که کره جنوبی سعی می‌کند به دلیل حساسیت موضوع کمتر به این گونه اخبار بپردازد، یک مقام مطلع کره‌ای در این باره گفت، گلوبال هاوک جنگ افزار مهمی در امور تجسسی است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.