به گزارش رویترز، «آندرو کومو» فرماندار دموکراتی که از اوایل هفته جاری در ایالت تحت فرمانش شرایط تا حدودی به حالت عادی برگشته است، تأکید کرد که برای کاستن از میزان محدودیت‌های اعمالی، به اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری همه گیر در ایالت نیویورک نیاز دارد.

وی در این باره گفت: «حتی هنگامی که در شرایط ناشناخته ای هستید، بدان معنا نیست که کورکورانه دست به اقدام زنید».

آندرو کومو در ادامه افزود: «از اطلاعات برای تصمیم گیری جهت اقدام استفاده کنید- نه از احساسات یا سیاستها یا آنچه مردم می‌گویند و احساس می‌کنند جز آنچه که ما در چارچوب واقعیت‌ها می دانیم».

این فرماندار دموکرات همچنین به ابتلای روزانه ۹۰۰ نفر در ایالت نیویورک و این واقعیت که حتی مقامات ایالتی نمی‌دانند منشأ سرایت این بیماری کجاست، اشاره کرد.

گفتنی است که ایالات جورجیا و تگزاس آمریکا در صدور مجوز برای بازگشایی بخشی از کسب و کارهای زیان دیده از این بیماری همه گیر پیشتاز هستند. مقامات مسئول در این ایالات و چندین ایالت دیگر آمریکا که از شیوع ویروس کووید -۱۹ آسیب کمتری دیده اند، برای صدور مجوز جهت بازگشت شهروندان به مشاغل خود تحت فشار فزاینده ای قرار دارند.

این در حالی است که داده‌های دولت آمریکا در هفته جاری نشان می‌دهد که دست کم ۳۰ میلیون شهروند آمریکایی از ۲۱ اُم مارس ۲۰۲۰ خواستار دریافت مزایای بیکاری شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.