به گزارش مرکز خبر حوزه، متن نامه آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شرح است:

جناب آقای مهندس محمدجواد آذری جهرمی (زید عزه)

وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلام علیکم

با احترام؛ همانگونه که مستحضر هستید، انتشار ویروس منحوس کرونا سبب اختلال در زندگی روزمره مردم شده و تغییرات متعددی در سبک زندگی و شیوه انجام امور و رفع احتیاجات با خود به همراه داشته است. در این میان فضای مجازی به عنوان بزرگترین فرصت پیش روی جامعه انسانی و به ویژه مردم و مسئولین کشور، در کنار ظرفیت‌هایی که ایجاد نموده با کاستی‌ها و نقص‌هایی نیز روبروست که ضروری است رفع شود.

در چنین وضعیتی، ضرورت و اهمیت «قوی‌تر شدن» در فضای مجازی که از توصیه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، بیش از پیش نمایان می‌شود و برای این کار مهم‌ترین گام، «تکمیل و تقویت شبکه ملی اطلاعات» است که مطالبه قدیمی و مورد تأکید مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و همواره مورد تأکید مراجع معظم تقلید (دامت برکاتهم) و مطالبه حوزویان بوده است.

در همین راستا ضمن تقدیر از خدماتی که تاکنون در خصوص توسعه و تقویت زیرساخت‌های فنی شبکه ملی اطلاعات انجام پذیرفته است و تسهیلات ارائه شده برای فعالیت‌های آموزشی در دوره انتشار ویروس کرونا مؤکداً انتظار می‌رود:

۱. زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات توسعه یابد و زمینه لازم برای تبدیل شدن این شبکه به بستری امن، سریع، سالم و ارزان برای بهره‌گیری هوشمند، کارآمد و مدیریت‌شده از محتوا و خدمات داخلی و شبکه جهانی اینترنت فراهم آید.

۲. توسعه خدمات پایه داخلی، به ویژه جستجوگر ملی، مورد اهتمام جدی بوده و از تأمین کنندگان این خدمات، از جمله پیام‌رسان‌ها، که علی رغم کاستی‌های زیرساختی و سخت افزاری در مسیر تحقق استقلال کشور در فضای مجازی می‌کوشند، به ویژه در شرایط کنونی حمایت لازم صورت پذیرد.

۳. همراه با توسعه امکانات زیرساختی، سیاست‌های لازم جهت توسعه محتوای داخلی مد نظر باشد، از جمله تمهیدات لازم جهت حمایت از تولید محتوای داخلی، با اختصاص سهم جدی‌تری از درآمد ناشی از ترافیک ایجاد شده در شبکه اتخاذ گردد و پهنای باند شبکه‌های داخلی محور اصلی و مدنظر قرار گیرد.

۴. مراقبت از امنیت شبکه و اطلاعات مربوط به حریم خصوصی شهروندان و کلان‌داده‌ها مورد اهتمام جدی باشد.

مزید توفیقات شما و دستگاه‌های مسئول را در تداوم خدمات و ترمیم نواقص موجود، از خداوند منان خواستارم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.