اسپوتنیک گزارش داد، وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد، پلیس ملی این کشور در عملیات امنیتی موفقیت‌آمیزی در شهر «آلمریا» واقع در جنوب شرق اسپانیا، یکی از مهمترین تروریست‌های تحت تعقیب اروپا را در آپارتمانی به همراه دو تن دیگر که با وی در ارتباط بودند، بازداشت کرد.

وزارت کشور اسپانیا همچنین اعلام کرد که این تروریست یکی از برجسته‌ترین افراد تحت تعقیب در اروپا بوده است و جنایت‌های بسیار سنگینی مرتکب شده است. این تروریست به مدت چندین سال در مناطق جنگی سوریه و عراق در کنار داعش می‌جنگید.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، این ترورریست به صورت غیر قانونی از شمال آفریقا وارد اسپانیا شده و از وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا برای سرپوش گذاشتن بر ورود خود، سوء استفاده کرده است. عملیات بازداشت او با همکاری کشورهای دیگر و تحقیقات گسترده انجام شد.

این وزارتخانه به هویت این تروریست بازداشت شده اشاره‌ای نکرده است، اما منابع امنیتی و رسانه‌ای مختلف اعلام کردند که این تروریست تابعیت انگلیسی مصری دارد و نام وی «عبدالمجید عبدالباری» است.

در همین راستا، منابع آگاه اعلام کردند که او یک نیروی داعشی بوده و پسر عادل عبدالباری است. پدرش با تشکیلات «القاعده» در ارتباط بود و در دهه نود قرن گذشته، در چندین انفجار در کشورهای آفریقایی دست داشت که به کشته شدن بیش از ۲۰۰ تن انجامید.

عبدالمجید عبدالباری در سن شش سالگی به انگلیس رفت. او همچنین کار خود را به عنوان خواننده رپ با لقب‌های Lyricist Jinn و L Jinny، آغاز کرد و برخی از آهنگ‌های او در شبکه بی‌بی‌سی پخش شد، اما او در سال ۲۰۱۳ به سوریه رفت و به داعش پیوست و یکی از نیروهای پیشرو این گروه تروریستی شد.

عبدالباری تهدیدهای مکرری را علیه غرب مطرح کرده و تصویری از وی منتشر شده بود که سر بریده یک نظامی سوری در دستش بود. او در سال ۲۰۱۵، به ترکیه رفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.