«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز جمعه خواستار آتش بس در شمال سوریه شد.

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «قبل از آنکه اوضاع از کنترل خارج شود باید آتش بس فوری در شمال غرب سوریه حاصل شود.»

دبیر کل سازمان ملل تشدید تنش‌های اخیر در شمال غرب سوریه را بسیار نگران کننده توصیف کرد و گفت که برای پایان درگیری‌ها در ادلب باید به دیپلماسی فرصت داده شود.

تنش‌ها در ادلب پس از آن افزایش یافت که در پی پیشروی‌های ارتش سوریه در این استان و عقب راندن تروریست‌ها، ترکیه حمایت های خود از گروه های مسلح حاضر در این استان را افزایش داد و حتی به کمک پهپادها اقدام به بمباران مواضع ارتش سوریه کرد.

همچنین منبعی مسؤول در وزارت خارجه سوریه جمعه (نهم اسفند) در مورد تحولات اخیر ادلب گفت: «تبلیغات دروغینی که ترکیه و کشورهای غربی علیه سوریه طی روزهای گذشته انجام دادند، حمایت آن‌ها به ویژه رژیم ترکیه از گروه‌های مسلح تروریستی طی سال‌های گذشته را اثبات می‌کند و نشان می‌دهد که آن‌ها برای اجرای نقشه‌های خود علیه خواسته‌های مردم سوریه از جمله نابودی تروریسم در این کشور، سرمایه‌گذاری کرده و روی این نقش‌ها حساب باز کرده بودند».

دیروز پنجشنبه در حملات هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها، بیش از ۳۰ نفر از نظامیان ارتش ترکیه کشته شده‌اند و این مسئله باعث خشم مقامات ترکیه شده است. روسیه می‌گوید حضور نیروهای ارتش ترکیه در منطقه بر اساس هماهنگی نباید اتفاق می افتاد و شماری از نیروهای ترکیه با گروه‌های مسلح و تروریستی مانند جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) همراه بودند که هدف قرار گرفته اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.