اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز هیأت رئیسه مجلس گفت: در جلسه امروز مصوب شد تا حقوق نمایندگان در سال ۹۹مطابق با افزایش حقوق کارکنان دولت ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

وی افزود: همچنین در این جلسه مصوب شد تا تمام مرخصی‌های نمایندگان لغو و اسامی نمایندگانی هم که غیبت‌های طولانی مدت دارند در صحن علنی مجلس قرائت شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین در این جلسه در مورد اولویت‌های کاری صحن علنی مجلس نیز بحث‌های مختلفی صورت گرفت  مقرر شد تا تعدادی از طرح‌ها و لوایح که از اهمیت بیشتری برخوردارند در اولویت کاری صحن قرار گیرند که از جمله آن می‌توان به لایحه مالیات بر ارزش افزوده، لایحه اصلاح قانون تجارت و موضوع اصلاح نظام بانکی اشاره کرد.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: همچنین در مورد نطق‌های میان دستور در صحن نیز مقرر شد تا این دستور کار ثابت مجلس مجدد برقرار شود و زمان ارائه نطق‌های میان دستور نمایندگان از ساعت 11:30 دقیقه آغاز خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان گفت: در این جلسه همچنین مباحثی در این باره مطرح شد که بعضی از طرح‌ها و لوایح طبق اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون‌ها بررسی و مستقیماً بدون رسیدگی در صحن به شورای نگهبان ارسال شود که این مسئله با مخالفت اعضا همراه شد و مقرر شد تا هر مقدار از طرح‌ها و لوایح که در این مجلس فرصت بود مورد رسیدگی قرار گیرد و مابقی در مجلس یازدهم بررسی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.