قیمت پراید در فضای مجازی حتی تا مرز ۷۲ میلیون تومان نیز پیشروی کرده است اما برخی فروشندگان حرفه‌ای خودرو و نمایشگاه‌دارانی که به دلیل شیوع کرونا واحدهای صنفی‌شان بسته بود و به تازگی بازگشت به کار داشته‌اند می‌گویند قیمت واقعی در بازار حداقل ۱۰ میلیون تومانی با قیمت‌های اعلامی در فایل‌های فضای مجازی تفاوت دارد.

 یکی از نمایشگاه‌داران در منطقه مرکزی تهران در گفتگو با خبرآنلاین تاکید کرد برخی پراید ۱۱۱ را ۷۲ میلیون تومان فایل می‌کنند اما اگر پای فروش واقعی باشد، حاضرند ۶۲ میلیون تومان بفروشند، البته بخشی از این ۶۲ میلیون تومان پورسانت نمایشگاه‌داری است که در این بازار بی‌مشتری،مشتری پیدا کند.

 وی با تاکید بر اینکه مردم به این قیمت‌ها نباید اعتماد کنند، گفت:بازار خودرو هنوز راه نیفتاده است و قیمت‌های اعلامی در حقیقت آرزوهای افرادی است که دلشان می‌خواهد خودروهای مانده در انبارشان را به این قیمت بفروشند.

 از سوی دیگر یک اگهی‌دهنده در پاسخ به این سئوال که وانت پراید صفر کیلومتر را به چه قیمتی عرضه می‌کند؟ گفت: حاضر است سایپا ۱۳۱ سفید را به قیمت ۶۳ میلیون تومان بفروشد اما در پاسخ به درخواست تخفیف تا قیمت ۶۰ میلیون تومان عقب نشست.

 بر این اساس نرخ پراید ۱۱۱ نیز از سوی آگهی‌دهنده دیگری برابر با ۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شد اما برخی آگهی‌دهندگان حتی تا ۱۰ میلیون تومان بالاتر از این رقم قیمت را اعلام می‌کردند. سایپا ۱۵۱ نیز در تهران به قیمتی برابر با ۶۵ میلیون تومان فایل شد اما در شیراز همین خودرو از سوی آگهی دهنده ۷۰ میلیون تومان قیمت خورد و در شهر قزوین نیز آگهی دهنده دیگری قیمت را ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد. یکی از نمایشگاه داران در تماس خبرنگار خبرآنلاین تاکید کرد قیمت این خودرو به دلیل سهمیه بالای بنزینش ، حدود ۶۵ میلیون تومان است و این خودرو تقاضای بالاتری برای خرید دارد اما همچنان از ابتدای امسال معامله چندانی حتی بر وانت پراید صورت نگرفته است .

 وی قیمت بالای این خودرو در عین نبود مشتری را ناشی از اعلام خبر خروج پراید از خط تولید دانست و گفت: به نظر می رسد تا زمانی که این خودرو از خط تولید خارج نشود ، این وضعیت در بازار پابرجا خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.