سرهنگ کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت: در اواخر خرداد ماه سال گذشته پرونده به دادخواهی شرکت مخابرات از شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره هفدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: نماینده حقوقی شرکت مخابرات در اداره هفدهم، اظهار کرد، بیست و پنجم خرداد ماه سه حوضچه مخابراتی (تجهیزات و کابل شبکه‌ای) در محدوده میدان کتاب توسط سارق یا سارقان ناشناس به ارزش ۵ میلیارد ریال به سرقت رفته است.

معاون سرقت‌های خاص پلیس آگاهی افزود: کارآگاهان به دنبال اظهارات نماینده حقوقی شرکت مخابرات راهی محل سرقت شدند و در بررسی‌های میدانی مشخص شد که یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد در محل توقف و پس از یک ساعت حرکت می‌کند که ظن پوششی بودن اتوبوس تحقیقات پلیسی ادامه پیدا می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان در بررسی سیستمی متوجه شدند که در یک ماه گذشته نیز به همین شیوه و شگرد در محدوده خیابان ۱۷ شهریور یک حوضچه‌های مخابراتی به ارزش ۵ میلیارد ریال سرقت شده است.

وی افزود: کارآگاهان در ادامه تحقیقات با انجام اقدامات پلیسی و بازبینی تصاویر صحنه سرقت به دست آوردند که سرقت توسط همان باند با پوشش اتوبوس شرکت واحد انجام شده است.

نجفی ابراز کرد: با بدست آمدن این اطلاعات کارآگاهان موفق به شناسایی و دستگیری مالک اتوبوس به هویت شهریار ۵۰ ساله ساکن یکی از شهرهای جنوبی کشور با هماهنگی‌های قضائی شدند.

وی با اشاره به اینکه با حضور مالک اتوبوس در اداره هفدهم متهم اظهار داشت، من اتوبوس را به سه راننده اجاره داده ام و آنان در تهران با شرکت واحد همکاری دارند و اطلاعی از سرقت‌ها ندارم، ابراز داشت: کارآگاهان با شنیدن اظهارات مالک اتوبوس، در یک اقدام پلیسی راننده اتوبوس بنام فرامز ۴۷ ساله را شناسایی کردند و با گرفتن دستور قضائی، بیست و سوم فروردین ماه سال جاری در مخفیگاهش در محدوده جنوب تهران بازداشت کردند.

سرهنگ نجفی اضافه کرد: راننده اتوبوش اعتراف کرد، من به اتفاق دو تن از دوستانم تصمیم به سرقت گرفتیم و با شناسایی حوضچه‌های مخابراتی پس از تاریکی هوا با اتوبوس روی درب حوضچه‌ها توقف می‌کردیم و از این طریق تجهزات و کابل‌های مخابراتی را سرقت می‌کردیم. اموال سرقتی را به افراد ناشناسی به قیمت پایینتری فروخته ایم و پول حاصله را بین خودمان تقسیم و صرف زندگی کرده ایم.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی، در پایان افزود: متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای دستگیری سایر همدستان متواری و مالخر اموال مسروقه در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.