روزنامه واشنگتن پست روز شنبه با اعلام این که این تصمیم جدید شامل کارکنان هتل های ترامپ در نیویورک، واشنگتن دی سی، میامی، شیکاگو، لاس وگاس، ونکوور و هونولولو (مرکز ایالت هاوایی) می شود افزود: این تصمیم به دنبال تعطیلی هتل ها و مراکز تفریحی از اواسط ماه مارس (اوخر اسفند) به دلیل شیوع ویروس  کرونا اتخاذ شده است. هفده مرکز تجاری متعلق بهسازمان ترامپ به دلیل شیوع این ویروس تعطیل شده و تعدادی دیگر با حداقل پرسنل و خدمات به فعالیت خود ادامه می دهند.

مرخصی کارمندان شامل بیش از ۲۰۰ نفر از آنها در هتل ترامپ در ونکوور کانادا و دو سوم کارکنان هتل ترامپ در شیکاگو است.

اقدامات سازمان ترامپ بی شباهت با مالکان دیگر مراکز تفریحی و هتل هایی نیست که به دلیل محدودیت های سفر و دستور ماندن در خانه با کاهش مشتری مواجه شده اند. ماه گذشته بزرگترین شرکت هتلداری جهان موسوم به «ماریوت» ده ها هزار نفر از کارکنانش را به مرخصی فرستاد.

این در حالیست که به گزارش روزنامه نیویورک تایمز سازمان ترامپ با دویچه بانک به عنوان بزرگترین بانک ارائه دهنده خدمات اعتباری به این سازمان برای به تاخیر انداختن بازپرداخت برخی از وام ها مذاکره کرده است.

ترامپ ماه گذشته تایید کرد که فعالیت های تجاری اش مانند دیگر شرکت های هتلداری با مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند.

رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران تایید کرد که شیوع ویروس کرونا به فعالیت های تجاری او و حتی بزرگترین زنجیره هتل های بزرگ جهان نیز آسیب رسانده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.