به گزارش شبکه سی ان ان، توماس مودلی معاون وزیر نیروی دریایی آمریکا از برکناری "برت کوزیر" فرمانده ناو هواپیمابر روزولت چند روز پس از نوشتن نامه به فرمانده نیروی دریایی آمریکا برای نجات خدمه کشتی از بیماری کرونا خبر داد. 

مودلی در کنفرانس مطبوعاتی پنتاگون گفت: کوزیر نه به دلیل افشای نامه وی در مطبوعات بلکه به دلیل تاثیر شیوع ویروس کرنا بر وی و بر مدیریت حرفه‌ای او بر ناو برکنار می‌شود. 

معاون فرمانده نیروی دریایی آمریکا خاطر نشان کرد، فرمانده کوزیر به این دلیل برکنار شد که نامه وی از طریق یک سیستم نا امن به بیرون از زنجیره فرماندهی نیروی دریایی ارسال شد.  

فرمانده ناوهواپیمابر روزولت هفته گذشته با انتشار نامه‌ای در مطبوعات مردم آمریکا را از وضعیت اسفناک خدمه و ملوانان مبتلا به ویروس کرونا در این کشتی با خبر کرد. 

به‌رغم این نامه هشدار آمیز مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا با قرنطینه کردن خدمه ناو مخالفت کرد. 

وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به نامه فرمانده کوزیر انتقال خدمه این ناو به منطقه‌ امن را الزامی ندانست. 

وزیر دفاع آمریکا در واکنش به انتشار نامه گفت که هیچ یک از خدمه ناو روزولت به طور جدی بیمار نیستند و هنوز لحظه انتقال خدمه به خارج از این ناو فرا نرسیده است. 

اسپر در مصاحبه‌ای که با شبکه خبری آمریکایی "سی‌بی‌اس" انجام داده اعلام کرد که به جای انتقال خدمه به خارج از ناو روزولت، وزارت دفاع شماری پزشک و کادر درمانی به همراه ماسک و دستگاه‌های تنفسی برای این ناو ارسال کرده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.