پس از انتقادات فرمانده ناو هواپیمابر آمریکایی «تئودور روزولت» از بی‌توجهی واشنگتن به شیوع کرونا در این کشتی جنگی، تخلیه هزاران نیروی این ناو آغاز شد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، طبق گفته نیروی دریایی آمریکا از ۴۸۰۰ خدمه این ناو جنگی، ۹۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

مقامات پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کردند در حال آماده کردن هتل‌هایی در جزیره «گوام»، محل پهلو گرفتن این ناو هستند تا خدمه کشتی به آن‌ها منتقل شوند.

«جان منونی» فرمانده نیروهای دریایی آمریکا در منطقه «ماریانا» در جمع خبرنگاران گفت: «برنامه ما این است که هر تعداد از خدمه را که توانستیم، تخلیه کنیم و می‌دانیم که باید تعدادی از خدمه برای انجام وظایف روزمره و گرداندن امورات این کشتی، در آن باقی بمانند».

ساعاتی بعد «توماس مودلی» وزیر نیروی دریایی آمریکا نیز در واشنگتن اعلام کرد تا کنون حدود ۱۰۰۰ خدمه از کشتی خارج شده‌اند و این تعداد در روزهای آینده به ۲۷۰۰ نفر می‌رسد و متعاقباً بیشتر نیز خواهد شد. اما باید حدود ۱۰۰۰ خدمه بر روی کشتی بمانند.

روز گذشته (سه‌شنبه)‌ «برت کروزیر» فرمانده ناو تئودور روزولت با انتقاد از بی‌توجهی پنتاگون به وضعیت شیوع کرونا در این کشتی جنگی گفته بود: «شیوع بیماری ادامه دارد و در حال شتاب گرفتن است. ما در جنگ نیستیم. لزومی ندارد ملوان‌ها بمیرند».

تا کنون بیش از ۱۴۰۰ نفر از کارکنان، پیمانکاران و وابستگان وزارت دفاع آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۷۱ نفر از آنان را نیروهای نظامی تشکیل می‌دهند.

ناو هواپیمابر تئودور روزولت از اوایل هفته در گوام پهلو گرفته است. علاوه بر این ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» نیز به‌خاطر وجود شمار نامعلومی از مبتلایان به ویروس کرونا در میان خدمه، در ژاپن لنگر انداخته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.