ناخدای ناو روزولت از شیوع بیماری کرونا در بین ملوانان این کشتی خبر داده و خواستار قرنطینه خدمه شده بود. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا با تخلیه خدمه ناو هواپیمابر روزولت مخالفت کرده و آن را در شرایط کنونی ضروری نمی‌بیند.

 

ناخدای ناوهواپیمابر تئودور روزولت از شیوع بیماری کرونا در بین ملوانان و خدمه این کشتی ابراز نگرانی شدید کرده بود. 

او خواستار آن شده بود که همه خدمه این ناو به نقطه‌ای امن منتقل شده و به مدت دو هفته قرنطینه شوند. به‌رغم درخواست ناخدای این ناو جنگی، وزیر دفاع آمریکا انجام چنین اقدامی را در شرایط کنونی الزامی تشخیص نمی‌دهد.

سایت خبری اشپیگل آنلاین خبر از امتناع وزیر دفاع آمریکا با درخواست ناخدای ناو روزلت داده است. 

نامه هشدارآمیز برت کروزیر، ناخدای ناو روزولت به دست وزارت دفاع آمریکا رسیده است. در این نامه، ناخدای ناو هواپیمابر یاد شده از شیوع سریع بیماری کرونا در بین ملوانان و خدمه این کشتی خبر داده است. به‌رغم آن، وزارت دفاع آمریکا انتقال خدمه این ناو به منطقه‌ای امن را الزامی نمی‌داند.

وزیر دفاع آمریکا گفته است که هیچ یک از خدمه ناو روزولت «به طور جدی بیمار نیستند» و هنوز زمان انتقال خدمه به خارج از این ناو فرانرسیده است. 

مارک اسپر در مصاحبه‌ای که با شبکه خبری آمریکایی سی‌بی‌اس انجام داده، اعلام کرده است که به جای انتقال خدمه به خارج از ناو روزولت، وزارت دفاع شماری پزشک و کادر درمانی به همراه ماسک و دستگاه‌های تنفسی برای این ناو ارسال کرده است.

این در حالی است که ناخدای ناو با اشاره به عدم امکان فاصله‌گذاری فیزیکی در بین خدمه این ناو، از خطر ابتلای سریع همه خدمه و ملوانان سخن گفته بود. 

بر اساس گزارش دویچه‌وله، در حال حاضر، ۴۰۰۰ نفر در ناو هواپیمابر تئودور روزولت مشغول به کار هستند. برت کروزیر تأکید کرده که شیوع بیماری در بین سرنشینان این ناو شتاب گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.