دونالد ترامپ روز چهارشنبه در یادداشت توئیتری مدعی شد: بر اساس اطلاعات و باور، ایران یا گروه‌های وابسته به آن در حال برنامه‌ریزی حمله‌ای غافلگیرکننده علیه نیروها یا تاسیسات آمریکا در عراق است. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ایران هزینه بسیار سنگینی خواهد پرداخت.

این توئیت ترامپ پس از آن صورت می‌گیرد که تحرکات آمریکایی‌ها در عراق افزایش یافته و نیویورک تایمز از طرح حمله آمریکایی‌ها به پایگاه‌های بسیج مردمی در عراق پرده برداشت.

به گفته این روزنامه پمپئو از حامیان انجام این حمله بوده است اما ترامپ خواستار ارزیابی بیشتر در این باره شده اما آن را رد نکرده است.

مایک پمپئو که این روزها به خاطر تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران به وزیر نفرت مشهور شده است هم روز گذشته در یک نشست خبری گفت به هر تهدیدی علیه منافع یا نیروهای آمریکایی از سوی گروه‌های مورد حمایت ایران پاسخ می‌دهند.

با این حال مقامات جمهوری اسلامی ایران هم ضمن رصد رفتار. آمریکایی‌ها در منطقه نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه منافع ایران هشدار داده‌اند.

پس از اقدام تروریستی آمریکا در ترور سرپار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس ایران، جمهوری اسلامی، پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق را مورد هدف قرار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.