«احمد العلیی» وزیر گردشگری یمن، امروز (چهارشنه)، در کنفرانسی مطبوعاتی تحت عنوان میزان آسیب حملات ائتلاف سعودی در پنج سال اخیر،‌ با محکوم کردن اقدام ائتلاف سعودی در بمباران اماکن تارخی این کشور اعلام کرد که در زمان اشغال شهر براقش (شمال صنعاء) بسیاری از آثار باستانی این شهر دزدیده شدند.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «المسیره»، وزیر گردشگری یمن اعلام کرد که در مناطق اشغال شده یمن دزدی‌های سازمان‌دهی شده‌ای انجام شد از جمله دزدی در جزیره «سقطری» (جنوب شرق یمن).

احمد العلیی با اشاره به کوتاهی سازمان ملل متحد در حفظ آثار باستانی یمن گفت: «دشمن با هدف قرار دادن آثار باستانی و بشری یمن، بی‌مسئولیتی کشورهای متجاوز در قبال آثار باستانی را تایید می‌کند».

العلیی ادامه داد که میراق تمدنی، بشری و تنوع جغرافیایی یمن یک منبع درآمد برای یمن به وجود آورده است که همین مسئله باعث شده است دشمن آنها را هدف حملات خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه اقدام ائتلاف سبب شده تا هزاران فرصت شغلی در یمن از بین برود، اعلام کرد که تجاوزهای ائتلاف سعودی منجر به بسته‌شدن ۳۴۵ آژانس گردشگری در یمن شده و  بیش از ۷۴۵ میلیون دلار به آنها خسارت وارد کرده است.

وزیر گردشگری یمن توضیح داد که تجاوزها ۲۵۲ هتل، ۸۱ رستوران، ۱۲ تالار و ۲۸ پارک را در یمن ویران کرده است.

احمد العلیی در ادامه با اشاره به دیگر ویرانی‌هایی که اقدامات ائتلاف سعودی به وجود آورده است گفت که ۴۷۳ مکان از جمله اماکن تاریخی،‌ گردشگری و تاسیسات تاریخی ویران شده‌ است.

ائتلاف سعودی روزانه با حمله به شهرهای مختلف یمن ویرانی‌های بسیاری در این کشور به وجود آورده است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.