در کشور همواره آخرین ماه سال اوج فعالیت بخش‌های مختلف اقتصادی است و بسیاری از فعالان اقتصادی نتیجه یک سال فعالیت خود را در این ایام برداشت می کنند اما امسال شرایط جور دیگری رقم خورد و کرونا، این بیماری ناخوانده همه برنامه ها را بهم ریخت و بسیاری از فعالیت ها متوقف شد. 

اما برخی در این میان به فکر افتادند و بنا به توصیه پزشکان و متخصصان که همواره بر قرنطینه و کاهش تردد در سطح شهر توصیه می کردند، عمل کرده و کار و فعالیت خود را در منزل ادامه دادند. 

«میترا شکوهی » یکی از این افراد است. وی که حسابدار شرکت کشتیرانی است به همراه دیگر همکاران خود از دهم اسفند کار خود را از منزل پیگیری می کند. 

وی درباره پروسه فعالیت خود در منزل به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: دفتر مرکزی شرکت در تهران است و من به همراه ١۵ پرسنل دیگر در دفتر فعالیت می‌کنیم که از همان روزهای نخست با هماهنگی مدیریت، تصمیم به دورکاری گرفتیم. 

شکوهی توضیح داد: شرکت یک خط تلفن همراه (رایتل) برای هر کدام از همکاران که نیاز به اینترنت داشتند تهیه کرده است تا با هم در ارتباط باشیم و اطلاعات را با هم به اشتراک بگذاریم. 

وی افزود: قبل از پایان سال به دلیل محاسبه حقوق و عیدی معمولا روزهای پرکاری داشتیم و در این مدت از ساعت ٨:٣٠ کار را شروع می‌کردم و با وجود سرعت پایین اینترنت تا ساعت ١٨ درگیر بودیم و در روزهای اول سخت بود اما چاره ای نیست و باید با این شرایط کنار بیاییم چون این روزها می گذرد . 

شکوهی درباره فعالیت دیگر دوستان حسابدار خود در منزل گفت: بسیاری از افراد در صنف ما در این شرایط برخی از کارها را که در منزل و با سیستم شخصی می توانند انجام دهند از این روش پیروی می کنند. 

وی افزود: البته برخی از برنامه های حسابداری در سیستم شرکت‌ها بارگذاری شده و امکان انتقال آنها به کامپیوترهای شخصی نیست که برای انجام آنها نیز برنامه ریزی کردیم و در ساعت های مشخص با مراجعه به محل کار و با رعایت شرایط و نکات بهداشتی فعالت‌های مربوطه را انجام می دهیم. 

این حسابدار درباره ادامه فعالیت در منزل پس از تعطیلات گفت: با توجه به محدودیت های تردد و تاکید بر ماندن در خانه شرکت ما تا ٢٠ فروردین ماه تعطیل است و مدیرعامل تصمیم گرفته تا ابتدای اردیبهشت دورکاری در منزل همچون ماه گذشته ادامه یابد.

وی اظهارداشت: در این سال‌ها تجربه دورکاری و کار در منزل را نداشتیم و این موضوع باعث شده که شرایط کمی دشوار شود اما این تنها مختص کشور ما نیست و تنها راه حل این مشکل نیز ماندن در خانه و انجام کارها در منزل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.