با توجه به انتشار برخی تصاویر در فضای مجازی مبنی بر مراجعه به اقامتگاه افراد غیربومی در یکی از شهرستان‌ها و تعیین ضرب‌الاجل مبنی بر تخلیه فوری محل، به آگاهی عموم هموطنان گرامی می‌رساند که تذکرات لازم مبنی بر ضرورت رعایت چارچوب‌ها و اجتناب از هرگونه افراط و تفریط در اجرای طرح، به مسئولان استان و شهرستان محل تهیه تصاویر یادشده ابلاغ شده است. بعلاوه تأکید می‌شود؛ صرفاً مدیریت زمان بازگشت از سفر و موکول نکردن آن به روزهای پایانی تعطیلات، مورد انتظار و هرگونه اقدام فراتر از طرح ابلاغی در خصوص مسافرین غیرقابل قبول است و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

باسمه تعالی

اطلاعیه شماره ۲ کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا

اکنون که همراهی، همکاری، حمایت و مشارکت مثال زدنی مردم شریف و عزیز ایران، در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کوئید ۱۹  و استمرار فعالیت های شبانه روزی پزشکان، کادر درمانی و همه دستگاههای مسئول برای کنترل شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، موجب شده تا شروع طرح، به نحو مؤثری محقق و گام مهمی در جهت تحقق سیاست های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای ایجاد تمهیدات ضروری پیشگیرانه در سطح جامعه برداشته شود، ضمن ابراز سپاس و تقدیر به پیشگاه ملت و بمنظور تداوم مؤثر اجرای طرح، توجه عموم هموطنان عزیز را به ۷  موضوع بسیارمهم ذیل، جلب می نماید؛

۱- برای به ثمر رسیدن تلاش ملی  و خواست همگانی با هدف ممانعت از شیوع کرونا، آن دسته از هموطنان که به هر دلیل به سفر رفته اند، با اهتمام به  پویش #به خانه بر می گردیم و با رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی و نکات ایمنی مرتبط با آن، نسبت به مدیریت زمان بازگشت به شهرهای مبدأ خود اقدام و از آغاز هر گونه سفر جدید، خودداری کنند.

۲ - برابر تاکیدات مکرر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عموم متخصصان، مهم ترین راه مقابله و ممانعت از شیوع ویروس کرونا ماندن درخانه است، لذا  برای تحقق حداکثری این راهبرد، انتظار می رود، هر ایرانی یک رسانه برای بازنشر این درخواست عمومی وترغیب اطرافیان به حضور در پویش #در خانه می مانیم باشد.

۳ - تلاش حداکثری برای مقابله با شیوع کرونا نیاز به خودداری از انجام ترددها و سفرهای غیر ضروری در داخل شهرها دارد. لذا شایسته است، هموطنان عزیز، حتی الامکان، کالاهای مورد نیاز خود را با روش های غیر حضوری، از فروشگاه های توزیع کننده کالا و خدمات، دریافت نمایند.

۴ - ستادهای استانی در استانداریها و ستادهای شهرستانی در فرمانداری‌ها از ابتدای اجرای طرح با جدیت فعالیت داشته و آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی شهروندان محترم هستند. بعلاوه در پرتال وزارت کشور، استانداریها و فرمانداری‌ها نیز پاسخ سوالات متداول مردمی واصله در خصوص این طرح، درج و به تدریج تکمیل خواهد شد.

۵ - با تقدیر از بسیج همگانی تمام دستگاه ها، نهادها و خصوصاً مردم آگاه کشورمان در اجرای صحیح و همه جانبه طرح موصوف، تاکید می گردد، انتشار اخبار در مورد این طرح و ترتیبات مختلف ناشی از آن در روند زندگی مردم و کسب و کارها، صرفاً در قالب مصاحبه های مسئولان عالی کشور و  اطلاعیه های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و کمیته اجتماعی انتظامی ستاد از طریق رسانه ملی، خبرگزاری ها و سایر رسانه های شناسنامه دار کشور انجام می شود و به همین دلیل انتظار دارد به شایعات، گمانه زنی ها و برداشت هایی که بعضاً از سر بی اطلاعی یا بی توجهی، در بخش های از فضای مجازی، توزیع می شود، توجه نشود.

۶ - با توجه به انتشار برخی تصاویر در فضای مجازی مبنی بر مراجعه به اقامتگاه افراد غیر بومی در یکی از شهرستان ها و تعیین ضرب الاجل مبنی بر تخلیه فوری محل، به آگاهی عموم هموطنان گرامی می رساند که تذکرات لازم مبنی بر ضرورت رعایت چارچوب ها و اجتناب از هرگونه افراط و تفریط در اجرای طرح، به مسئولان استان و شهرستان محل تهیه تصاویر یادشده ابلاغ شده است. بعلاوه تأکید می شود؛ صرفاً مدیریت زمان بازگشت از سفر و موکول نکردن آن به روزهای پایانی تعطیلات، مورد انتظار و هرگونه اقدام فراتر از طرح ابلاغی در خصوص مسافرین غیر قابل قبول است و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

۷ - با توجه به سؤالات مکرر متردّدین بین تهران و البرز، تأکید می شود؛ رفت و آمد اتوموبیل های پلاک استان های مذکور بین دو استان، برای مقاصد کاری یا موارد اضطراری، فاقد اشکال است و مسئولان استانداری های مذکور، با ایجاد هماهنگی نسبت به اجرای این امر، اقدام می نمایند.

کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا

مستقر در وزارت کشور

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.