علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی، سوم شعبان، سالروز ولادت فرخنده امام حسین (ع) و روز پاسدار و همچنین چهارم شعبان، خجسته زادروز ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و روز جانباز را به خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و عموم ملت شریف ایران تبریک گفت.

متن پیام تبریک لاریجانی به شرح زیر است:

سوم شعبان، فرخنده سالروز ولادت سرور آزادگان جهان و سالار شهیدان و روز پاسدار را به تمام رهروان آن حضرت، مجاهدان فی سبیل‌الله، همه پاسداران عزیز و ملت شریف ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شجره طیبه‌ای که امام خمینی(ره) دوراندیشانه آن را غرس کرد، امروز به درختی تناور تبدیل شده تا امنیت و اقتدار کشور در سایه آن تأمین شود.

سپاه از ابتدای انقلاب، ترورهای دشمنان ملت علیه چهره‌ها و مردم انقلابی را مدیریت و خنثی کرد.‌ در جنگ هشت ساله، آب‌دیده شد، پس از جنگ در آبادانی کشور درخشید و سرانجام در جنگ نرم، تحریم‌های اقتصادی و جبهه مقاومت، راه را بر نفوذ و پیشروی دشمن بست. از این رو باید سپاه را تکیه‌گاه عزت و اقتدار ایران و ایرانی دانست و قدردان فداکاری‌ها و رشادت‌های این نهاد ارزشی و ارزشمند بود.

تقدیم‌ پاسداران قهرمان،  فرماندهان سرافراز و رزمندگان سلحشور  در راه حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی که آخرین و یکی از درخشان‌ترین نمونه‌های آن شهادت عزت‌آفرین  سردار دلاور امت اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود، گواه روشنی بر ایثار سپاهیان اسلام است.

افزون بر این در روزهای پیش رو و با توجه به شرایط  کنونی کشور در مبارزه با ویروس کرونا، بسیج همه امکانات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های بی‌وقفه توأم با ایثار و فداکاری پاسداران سرافراز  در صیانت از سلامت مردم  جای قدردانی و کمال امتنان دارد.

چهارم شعبان نیز  سالروز ولادت حضرت عباس (ع) مظهر ایثار، ازخودگذشتگی و ولایتمداری است. آن حضرت در صلابت و فداکاری، سرلوحه جانبازان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

جانبازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که اسطوره‌های ایمان و ایستادگی‌اند، با داشتن الگوهایی همچون حضرت عباس (ع)، دعوت ولی‌خویش را لبیک گفتند و مقتدرانه در برابر دشمنان این مرز و بوم مقاومت نمودند. آنان با برخورداری از اعتقادی راسخ در دفاع از آرمان‌های اسلامی و انقلابی، ایثار و مجاهدت کردند و از این‌رو وصف مبارک «شهید زنده» برازنده قامت صبر و ثبات قدم آنان است. جانبازان در حقیقت شهیدان زنده‌ای هستند که خداوند متعال به آنان فرصت داده است تا سال‌هایی از عمر خود را همراه با مجاهدت و آزمایشِی دشوار بگذرانند. امروز به یمن مجاهدت چنین انسان‌های پاک سیرت و غیرتمندی است که پرچم استقلال و آزادی ایران اسلامی در اهتزاز است. 

میلاد خجسته حضرت ابوالفضل‌العباس (علیه‌السلام) و روز جانباز را به تمامی ایثارگران، به‌ویژه جانبازان معزز و خانواده‌های گرانقدرشان و همچنین ملت شریف ایران تبریک عرض نموده و عزت و سربلندی ابدی نظام مقدس جمهوری اسلامی را که ثمره خون شهدا و دلاوری پاسداران و جانبازان و فداکاری‌های ایثارگران است، از پروردگار متعال مسئلت دارم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.