رییس اداره هواشناسی خلخال روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با ورود جبهه هوای سرد و مرطوب به منطقه بارش برف از پیش از ظهر امروز در خلخال و مناطق تابعه این شهرستان آغاز شده و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

فرامرز فرض‌الله‌پور افزود: با وجود بارندگی برف بصورت خفیف در سطح شهر و مناطق مختلف این شهرستان این بارش موجب کاهش قابل ملاحظه دمای هوای خلخال شده و چهره این شهرستان را در دومین روز از فصل بهار زمستانی کرد.

وی با بیان اینکه دمای هوای صبح امروز خلخال به یک درجه بالای صفر کاهش یافت، اظهارداشت: ناپایداری هوا و بارندگی برف تا عصر روز فردا ادامه خواهد داشت.

بهبود علیزاده ، مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز با اشاره به بارش برف در مناطق مختلف این شهرستان گفت: با توجه به افت قابل ملاحظه دمای هوا و احتمال آسیب‌دیدگی محصولات کشاورزی از تولیدکنندگان ، کشاورزان و صاحبان مرغداری و دامداری و گلخانه‌ها و نیز باغداران درخواست می‌شود موارد مربوط به جلوگیری از سرمازدگی محصولات تولیدی را بصورت جدی رعایت کنند.

وی افزود: تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، سالن تولید قارچ و سالن‌های تولید، محافظت لازم از ماشین‌آلات کشاورزی جهت جلوگیری از یخ‌زدگی آب موتور، انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی سردرختی و شکوفه میوه درختان تازه ببار نشسته در مناطق نیمه‌گرمسیری و انجام محافظت لازم از ریشه نهال‌های تازه غرس شده انتظار این مدیریت از همه بهره‌برداران بخش کشاورزی خلخال در روزهای بارش برف در منطقه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.