به گزارش تلویزیون ملی پاکستان، «عمران خان» امروز پس از نشست بلندپایه کمیته ملی هماهنگی برای مبارزه با کرونا، در نشست روزنامه نگاران ارشد پاکستانی در دفتر نخست وزیری حاضر شد و آخرین اقدامات این کشور در مدیریت شیوع ویروس کووید-۱۹ را تشریح کرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران متحمل تحریم های ظالمانه ای است که ناشی از آن امروز مبارزه کرونا برای مردم این کشور دشوار شده است.

عمران خان تاکید کرد: من از جامعه جهانی می خواهم تا نقش خود را برای لغو تحریم های ظالمانه بر جمهوری اسلامی ایران ایفا کند زیرا این معضل باعث شده تا تلفات انسانی ناشی از کرونا در ایران افزایش یابد.

نخست وزیر پاکستان هفته گذشته نیز با تاکید بر ضرورت پایان یافتن تحریم ضدایرانی آمریکا، گفت: تحریم های آمریکا مانعی در مسیر مبارزه ایران با ویروس کرونا است.

وی در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس و با اشاره به تاثیرات تحریم های آمریکایی علیه ایران، تصریح کرد: این تحریم ها توانایی ملت ایران برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا را تحت تاثیر قرار داده است.

واکنش مقام های پاکستانی به تحریم های ضدایرانی آمریکا

وزیر امور خارجه پاکستان امروز با اذعان به دشوار بودن مبارزه با کرونا برای مردم ایران در شرایط تحریم، از آمریکا خواست تا هرچه سریعتر تحریم‌های ضدایرانی را لغو کند.

«شاه محمود قریشی» اظهار داشت: شمار قربانیان مبتلا به ویروس کرونا در جمهوری اسلامی ایران در حال افزایش است و همانطور که وزیر امور خارجه ایران گفته، تحریم‌های آمریکا مبارزه کرونا را دشوار کرده است.

وزیر امور مذهبی پاکستان نیز در واکنش به استمرار تحریم های یکجانبه آمریکا و همچنین تروریسم اقتصادی و پزشکی علیه ملت ایران گفت: سیاست های ضدایرانی دولت ترامپ مغایر با حقوق بشر و انسانیت است.

همچنین وزیر بهداشت پاکستان طی گفت وگو با ایرنا با اشاره به ضرورت کمک همه کشورها برای مقابله با کرونا گفت: کشورها برای برداشتن تحریم دارویی امریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تلاش کنند.

وزیر هوانوردی پاکستان در دیدار سفیر ایران در اسلام آباد گفت: تداوم تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی که ملت ایران در حال مبارزه با کرونا می‌باشد، اقدام ضدبشری و ضد انسانی است.

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در پیامی گفت: متأسفانه، بخش اعظم خطر پیش‌روی ایرانیان ناشی از محدودیت‌هایی است که منحصراً توسط دولت ایالات متحده بر آنان تحمیل شده است. امروز ایران متحمل شدیدترین تحریم‌های تاریخ وضع شده علیه یک کشور است؛ آن هم نه موافق آرای سازمان ملل، بلکه بر خلاف آن.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.