به گزارش تارنمای ان پی آر، یک روز پس از آنکه در آمریکا به شهروندان توصیه شد از حضور در رستوران ها و گردهمایی ها بیش از ۱۰ نفر تا ۱۵ روز آینده خودداری شود، مایک پنس معاون دونالد ترامپ روز گذشته (سه شنبه) تصریح کرد که دولت واشنگتن خود را برای چالش های شدید اقتصادی به دنبال شیوع ویروس کرونا آماده می کند.

پنس در گفت وگو با ان پی آر افزود: معتقدیم که این جدول زمانی ۱۵ روزه برای بستن رستوران ها و لغو اجتماعات و گردهمایی ها می تواند از شیوع بیشتر کرونا در آمریکا جلوگیری کند. در عین حال انتظار داریم که برای چند ماه با این چالش روبرو خواهیم بود. این چالش و مشکلات ناشی از ان احتمالا تا ژوئیه(تیر و مرداد) بطول می انجامد.

این اظهارات پنس در حالی مطرح شده است که دولت واشنگتن اعلام کرده از کنگره خواسته بسته محرک اقتصادی جدیدی را برای سر و سامان دادن شرایط اقتصادی تصویب کند.

درحالیکه معاون رئیس جمهوری آمریکا جزئیات بیشتری از اینکه کاخ سفید انتظار چه عمقی از این بحران را دارد، ارائه نکرد اما وی گفت هزاران آمریکایی به این ویروس مبتلا می شوند.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها (۶۰ درصد) اعتماد اندکی نسبت به اظهارات و اطلاعات ارائه شده از سوی دونالد ترامپ درباره شیوع کرونا دارند، یا اصلا اعتمادی به حرف‌های او ندارند.

براساس جدیدترین آمارهای رسمی اعلام شده، تاکنون ۶,۵۲۴ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که ۱۱۶ فوتی داشته و از مجموع مبتلایان ۱۰۶ نفر بهبوبد یافته اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.