سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در بیان اقدامات بین المللی وزارت امور خارجه در خصوص رفع موانع مبارزه ایران با ویروس کرونا اظهار داشت: در همین راستا وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از طریق جمهوری آذربایجان به عنوان رئیس دوره ای جنبش عدم تعهد از کشورهای عضو جنبش درخواست کرد این جنبش در بیانیه ای با تحریمهای یکجانبه آمریکا مخالفت و از آن کشور بخواهند به منظور مبارزه با ویروس کرونا به عنوان یک معضل جهانی، تحریمهای غیر قانونی و یکجانبه خود را علیه کشورمان متوقف نماید. 

 

موسوی افزود: متاسفانه  برخی کشورهای عضو این جنبش از جمله عربستان، بحرین، مغرب، رژیم الهادی در یمن و ... رسما با صدور این بیانیه مخالفت کرده و اجماع جنبش عدم تعهد را از بین برده اند. 

وی ضمن ابراز قدردانی مجدد جمهوری اسلامی ایران از کشورهایی که تا کنون در مبارزه با شیوع این ویروس خطرناک با کشورمان ابراز همبستگی و همدردی کرده اند، افزود: با این حال بسیار باعث تاسف است که چند حکومت عربی و اسلامی که عمدتا همسایگان ما نیز هستند در چنین شرایط خطیری این اقدام را علیه مردم ایران به عمل آورده و آنچه  لازمه همسایگی خوب در روابط بین الملل است را رعایت نکرده و به سنتهای دیرین همسایگی و تحبیب بین مسلمانان پشت پا زده اند. این در حالی است که اگر مبارزه با این اپیدمی جهانی دچار وقفه یا شکست شود به فاجعه ای جهانی تبدیل خواهد شد و کشوری مصون نخواهد ماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.