خبرگزاری فرانسه گزارش داد، واحد فرماندهی آفریقا در ارتش آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، این رزمایش موسوم به رزمایش "شیر آفریقایی ۲۰۲۰" "بر اساس اقدامی از روی احتیاط بالا" لغو شده است.

این واحد خاطر نشان کرد، این تصمیم "با مبنا قرار دادن محدودیت‌های مسافرتی بین المللی به سبب گسترش ویروس کرونای جدید و همچنین به حداقل رساندن ریسک ابتلا به این بیماری برای نیروهای مسلح آمریکا و کشورهای شریکش" اتخاذ شده است.

واحد مذکور موسوم به "آفریکام" چند روز پیش اعلام کرده بود، این رزمایش که برای ۲۳ مارس تا چهارم آوریل در کشورهای مراکش، تونس و سنگال برنامه ریزی شده بود به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید در ابعادی کوچکتر و محدودتر برگزار می‌شود.

قرار بود در این رزمایش به عنوان بزرگترین رزمایش اجرا شده از طرف واحد آفریکام در قاره آفریقا با شرکت حدودا ۹۰۰۰ سرباز شامل بیش از ۴۰۰۰ نظامی آمریکایی از نیروهای دریایی، هوایی و زمینی و یگان تفنگداران دریایی ارتش آمریکا و به کارگیری ۷۰۰۰ تُن تجهیزات نظامی برگزار شود.

تا کنون گزارش شده که ۱۸ نفر از نظامیان ارتش آمریکا مبتلا به بیماری کرونا شده اند. پنتاگون چند روز پیش اقدام به اجرای تدابیری سختگیرانه در راستای مهار این بیماری کرده و در این راستا اقدام به محدود ساختن تحرکات سربازان و محدود کردن دسترسی به مقر پنتاگون و لغو تعدادی از رزمایش‌های آمریکا کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.