شیخ "محمد بن زاید آل نهیان" امروز (دوشنبه) در حساب توئیتری خود نوشت: برنامه‌های آماده سازی و اقداماتی که به تازگی از سوی بانک مرکزی و دولت های محلی در امارات اعلام شده از حمایت و ضمانت ثبات اقتصادی و مالی برخوردار است. 

وی با اشاره به اینکه تحولات بازارهای جهانی به دلیل بروز ویروس کرونا را با اعضای شورای اجرایی ابوظبی بررسی کرده است، افزود: به طور مستمر پروژه‌های سرمایه گذاری را بر اساس برنامه های مصوب هدایت کرده‌ام و اجازه نداده‌ام هیچ یک از پروژه ها در چارچوب برنامه توسعه ابوظبی لغو یا به تعویق بیفتد و با توجه به چالش های فعال، انجام اقدامات اضافی برای حفظ منافع اقتصادی و اولویت قرار دادن شرکت های نوظهور در نظر گرفته‌ام. 

ولیعهد ابوظبی اضافه کرد: کار را بر برنامه های جدید آماده سازی بخش های سرمایه گذاری استراتژیک هدایت کردم و با تشکیل کمیته ای متشکل از وزارت توسعه اقتصادی و بانک های محلی به ریاست اداره دارایی دستور دادم تا در شرایط فعلی، برنامه‌های وام برای شرکت‌های محلی ابوظبی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: دستگاههای دولتی ما به تدوین و تسهیل قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری ادامه می دهند تا مناسب با پایداری چرخ اقتصادی انعطاف پذیرتر باشند.

شیخ محمد بن زاید آل نهیان مدعی شد: ما به نشاط اقتصاد ملی و توانایی آن در مقابله با نوسانات بازار ایمان داریم. 

بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی منابع اماراتی، تاکنون 98 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.